Adam „Nergal” Darski namawia do zapuszczania wąsów w stylu filmowych bohaterów

Adam „Nergal” Darski namawia do zapuszczania wąsów w stylu filmowych bohaterów

 

 

„Wąstopad” to spolszczona nazwa corocznej, trwającej przez cały listopad, międzynarodowej kampanii, w ramach której mężczyźni zapuszczają wąsy. Jej oryginalna nazwa to Movember. Powstała z połączenia dwóch słów: „moustache”, czyli wąsy, i „November”, czyli listopad. Celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Pomagają one odpowiednio wcześnie wykrywać chorobę, a tym samym znacznie zwiększyć szansę na skuteczną terapię.

– Ta wiedza jest ogólnie dostępna, ale ilu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że jest to nowotwór, który jest chyba w ogóle numerem jeden, albo pierwszy, albo drugi na liście tych, które sieją największe spustoszenie wśród naszego gatunku. Uważam, że to jest mądre, żeby tę akcję propagować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Adam „Nergal” Darski.

Organizatorem kampanii jest stacja TNT, a jej partnerami została Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie! oraz Barberian Academy & Barber Shop, zakład fryzjerski założony przez Adama „Nergala” Darskiego, specjalizujący się w strzyżeniu i goleniu mężczyzn. W akcji może wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy i wystylizuje je na wzór jednego z filmowych bohaterów. Następnie musi przesłać swoje zdjęcie organizatorom, a ci za każdą otrzymaną fotografię przekażą Fundacji Rak’n’Roll 10 zł na badania urologiczne dla mężczyzn.

 Zapuszczamy wąsy, solidaryzujemy się z męskim gatunkiem i w ten sposób propagujemy tę piękną akcję. Bawimy się naszą twarzą i zarostem, a każde takie zdjęcie to 10 zł, które idzie do wspólnej puli i z tego będą sponsorowane badania – mówi Adam „Nergal” Darski.

Wokalista sam wygrał walkę z chorobą nowotworową. W 2010 roku zdiagnozowano u niego białaczkę szpikową. Lider grupy Behemoth został poddany chemioterapii, a następnie przeszedł przeszczep szpiku kostnego. Akcje takie jak „Wąstopad” traktuje jako swego rodzaju misję. Uważa też, że założenia kampanii doskonale wpisują się w charakter jego zakładu , który nie jest nastawiony wyłącznie na zarabianie pieniędzy, ale także na propagowanie piękna i estetyki. 

– Służymy społeczeństwu, nie jesteśmy nastawieni tylko na to, żeby zarabiać pieniądze. Robimy również rzeczy, które są bardzo pożyteczne i wiem to z doświadczenia, że powinniśmy się wspierać i pomagać, bo życie to najwyższa wartość, dbajmy o to – mówi Adam „Nergal” Darski.

Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria Lifestyle

Udostępnij:
0