CHCESZ ZAWOJOWAĆ ŚWIAT? UCZ SIĘ HISZPAŃSKIEGO!

CHCESZ ZAWOJOWAĆ ŚWIAT? UCZ SIĘ HISZPAŃSKIEGO!

Hiszpańskojęzyczny świat

Historia języka hiszpańskiego sięga V wieku, kiedy to po upadku Cesarstwa Rzymskiego znacząco osłabł wpływ wszechobecnej łaciny. Na Półwyspie Iberyjskim ukształtował się wówczas nowy język. Nazwa „hiszpański” pochodzi od łacińskiego słowa Hispania, którym Rzymianie określali prowincję zajmującą cały Półwysep Iberyjski.
Dziś krajami hiszpańskojęzycznymi są m.in.: Kolumbia, Argentyna, Gwatemala, Ekwador, Boliwia, Salwador, Paragwaj czy Panama, które coraz częściej są wybierane jako interesujące destynacje podróżnicze. W USA język ten jest równie popularny, co język angielski. Hiszpański jest też językiem urzędowym wielu międzynarodowych organizacji takich jak UNICEF, UEFA, WHO, EU czy ONZ. Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła nawet 12 października Świętem Języka Hiszpańskiego.

Hiszpański nigdy nie jest nudny!

Ten popularny język ma wiele odmian i dialektów. Przykładem może być słowo „T-shirt”, które w języku hiszpańskim brzmi „camiseta”, jednak w Argentynie będzie to „remera”, w Chile „polera”, a w Meksyku „playera”. Ponadto w odmianach latynoamerykańskich występują słowa zaczerpnięte z języków rdzennych, np. w Peru hiszpański wzbogacony jest o słowa pochodzące z języka keczua (języka urzędowego Państwa Inków) – tłumaczy Piotr Majdan, Country Manager polskiego oddziału Education First, który mieszkał kilka lat w Madrycie i wielokrotnie podróżował po Ameryce Łacińskiej.
Zdecydowanie różni się też akcent. W Argentynie występujące w hiszpańskim podwójne l (jak w wyrażeniu „me llamo”) wymawiane jest bardziej jak „sz”,  mimo że w większości krajów  dźwięk ten wymawiany jest jako „dź” lub „j”. Hiszpański jest bardzo ciepłym i miłym w brzmieniu językiem, czemu sprzyja duża liczba zdrobnień, np. „mi amorcito” (moja malutka miłości). Jest to spowodowane barwną kulturą mieszkańców krajów hiszpańskojęzycznych, którzy są pełni życia i otwarci na kontakty międzyludzkie.

 

Biznes w języku hiszpańskim

Szacuje się, że za dwa lub trzy pokolenia mówić po hiszpańsku będzie nawet co dziesiąty mieszkaniec Ziemi. Według Instytutu Cervantesa, hiszpański jest drugim po angielskim najczęściej nauczanym językiem obcym na świecie. Możliwości nauki hiszpańskiego jest wiele: od wyboru studiów filologicznych, po naukę w szkole językowej, przez Skype czy aplikacje. Innym sposobem jest też wyjazd do hiszpańskojęzycznego kraju w ramach pracy czy kursu językowego, np. do kampusu EF Education First w Maladze. Wiele osób decyduje się również na potwierdzenie swoich kompetencji językowych międzynarodowymi certyfikatami jak DELE czy DIE. Ponadto język ten jest drugim najczęściej stosowanym językiem w komunikacji międzynarodowej. Posługuje się nim m.in. Światowa Organizacja Handlu. Jest to język najczęściej używany w obu Amerykach, Europie czy Zachodniej Afryce. Popularność hiszpańskiego rośnie też w Azji, głównie w Chinach, Indiach oraz Japonii. Z kolei hiszpańskojęzyczne firmy coraz częściej poszukują osób dwujęzycznych, które poza językiem hiszpańskim władają biegle np. językami centralnej Europy.

Z okazji 12 października, będącego Dniem Języka Hiszpańskiego, EF Education oferuje 10% zniżki na wszystkie minimum 3 tygodniowe kursy tego języka przy rezerwacji do 17.10 br. włącznie i powołaniu się na hasło: „Święto Języka Hiszpańskiego”.

O Education First:
EF, czyli Education First to w bezpośrednim tłumaczeniu edukacja na pierwszym miejscu. Spółka założona została 50 lat temu przez Bertila Hulta, który jako pierwszy wpadł na pomysł organizowania językowych podróży edukacyjnych. Misją firmy jest otwieranie świata przez edukację, pomagając ludziom każdej narodowości i w różnym wieku zostać jego obywatelami. Education First oferuje szereg programów edukacyjnych, od nauki 7 różnych języków obcych po podróże edukacyjne, wymianę międzykulturową i możliwość uzyskania stopni naukowych. Globalna sieć Education First obejmuje 40 500 pracowników pracujących w 45 własnych szkołach, kampusach m.in. w San Diego, Waszyngtonie, Miami, Nowym Jorku, Bostonie, Oxfordzie oraz Maladze i biurach w większości krajów na świecie. Od 1965 roku z jej usług skorzystało 15 milionów osób.

 

Udostępnij:
0