Face&Look > ZDROWIE > Aerobik w wodzie - jak ćwiczyć?

Aerobik w wodzie - jak ćwiczyć?

Aerobik wodny (zwany też aqua aerobikiem) ma naprawdę wielu fanów na całym świecie. To świetny sposób na spalenie kalorii oraz wzmocnienie mięśni nóg, rąk oraz brzucha. Ćwiczenia w wodzie są jednak zdecydowanie bezpieczniejsze dla stawów i łatwiejsze niż ćwiczenia na siłowni. To też dobra zabawa dla całej rodziny - aqua aerobik bywa nawet atrakcją w wakacyjnych kurortach! Aerobik w wodzie - jak ćwiczyć?

Aerobik w basenie domowym - rozgrzewka

Zarówno w przypadku ćwiczeń w wodzie, jak i w przypadku treningu na siłowni, zacząć warto od dobrej rozgrzewki. Najprostszym, ale niesamowicie efektywnym, pomysłem będzie bieg w miejscu przez około minutę. Woda powinna sięgać nam nieco ponad wysokość naszego pasa, by zaangażować mięśnie oraz dla naszej wygody.

Innym pomysłem na ćwiczenie na rozgrzewkę są podskoki obunóż. Skaczmy w przód, w tył, w lewo, w prawo - po 30 sekund. Możemy to robić w rytm ulubionej muzyki, co tylko umili nasz trening.

 

Aerobik wodny - ćwiczenia na nogi

Aerobik w basenie domowym to świetny sposób na wzmocnienie oraz wysmuklenie nóg. Jednym z popularniejszych ćwiczeń są nożyce - wystarczy chwycić się brzegu basenu, położyć na brzuchu i robić nożyce (tzn. wykonywać takie same ruchy nogami jak wtedy, gdy pływamy kraulem). Ćwiczenie powinno trwać około 60 sekund, w trzech seriach (seria, kilka sekund odpoczynku, seria).

Innym popularnym (i przynoszącym świetne efekty) ćwiczeniem jest rowerek. Wystarczy oprzeć się o brzeg basenu tyłem, na naszych przedramionach, odepchnąć nogi od ziemi i mocno nimi pedałować. Takie ćwiczenie warto robić około 90 sekund, w trzech seriach. Dobrym pomysłem są również wymachy nogami - opór wody sprawi, że naprawdę wzmocnimy tym nasze mięśnie.

 

Aerobik w wodzie - ćwiczenia na brzuch i ramiona

Nogi nie są jedyną partią, jaką można wzmocnić aerobikiem w wodzie. Pomóc możemy też naszym mięśniom brzucha. Wystarczy stanąć (pamiętając o tym, by woda sięgała nieco ponad wysokość naszego pasa) i przyciągnąć lewy łokieć do prawego kolana, zginając nogę. Następnie należy zmienić stronę. Ćwiczenie należy wykonywać w trzech seriach, po 60 sekund. Aby wysmuklić talię, należy wykonywać skręty tułowia w pozycji stojącej - również w trzech seriach po 60 sekund.

Aby wykonać ćwiczenie na wzmocnienie ramion, należy ugiąć nogi bądź wejść na nieco głębszą wodę, by ramiona były zakryte oraz wykonywać ruchy pulsacyjne (góra, dół) i wymachy rąk do boku. Opór wody sprawi, że ćwiczenia te wcale nie będą aż takie proste! Każde ćwiczenie należy wykonywać w trzech seriach po 60 sekund, pamiętając o zmianie stron.

 

Na zakupy z promocjami zapraszamy do sklepu faceandlook.com

Tizmi Total Body Balm – wielozadaniowy balsam do pielęgnacji całego ciała. Cena promocyjna 17,49 zł

Dodaj komentarz