Cette Femme Libre – nowa marka z letnią kolekcją

Cette Femme Libre – nowa marka z letnią kolekcją
Główna projektantka i właścicielka Cette Femme Libre, Marta Wiktoria Wolniak, swoją premierową kolekcją składa hołd wszystkim silnym kobietom, które były dla niej inspiracją. Od królowej Wiktorii po królowe muzyki pop  Spice Girls.

Gorset na opak

Marta Wiktoria Wolniak to Polka, która mieszka w Hiszpanii, a studia  historię mody, ukończyła w Wielkiej Brytanii. Ta mieszanka trzech kultur jest mocno widoczna w jej marce Cette Femme Libre (franc. ta wyzwolona kobieta). Pierwsze skojarzenie premierowej kolekcji Cette Femme Libre: romantyczna piratka, która wchodzi na salony lub czerwony dywan. Z jednej strony ubrania nawiązują do charakterystycznych dla epoki wiktoriańskiej gorsetów i falban, a z drugiej, do materiałów i krojów jak z teledysków z początku epoki „Spicetek”. To zabawa i formą i treścią.
 
 Marka Cette Femme Libre powstała z myślą o silnej kobiecie, która nie poddaje się w żadnej sytuacji, jest sexy i pewna siebie. Taka jest też pierwsza kolekcja inspirowana wiktoriańskim romantyzmem i galami MTV lat 2000s. Gorset jest tu symbolem odwrotnym do pierwotnego znaczenia – zniewolenia. Króluje więc emancypacja, wyzwolenie i siła, którą kobiety niewątpliwie mają. Dla takich właśnie kobiet chcę tworzyć  mówi Marta Wiktoria Wolniak.
 
 
 
Patrząc na premierową kolekcję, kobiety Cette Femme Libre mają charakter, są silne, niezależne i potrafią walczyć o swoje życiowe cele. Nie boją się wyzwań. Z każdej trudnej sytuacji znajdują najlepsze wyjście. I właśnie na tej zasadzie skomponowana jest linia ubrań. Topy, gorsety, sukienki, staniki i spódnice – pasują do różnych okazji i można z nich stworzyć wiele stylizacji. Pozostawiają mocne wrażenie, a przy tym nie są przerysowane. Delikatne, choć dosyć śmiałe. Mają lekkość bielizny, ale nie są wulgarne. Pozostawiają furtkę i są niedopowiedziane. Można je nosić za dnia, ale genialnie też prezentują się wieczorem.
 
 
 
 Od zawsze najbardziej istotna w modzie jest dla mnie wolność. Chodzi o to, żeby być ubranym, a nie przebranym. Kiedy stylizowałam, to było moje motto, a kobieta była najważniejszą częścią stylizacji. Kobiety właśnie tego chcą, żeby czuć się sobą  wyjaśnia projektantka.
Nazwa marki, tak jak wiktoriańskie odrodzenie, jest hołdem dla wyzwolonych kobiet. Powód? Kobiety epoki wiktoriańskiej były całkowicie zależne od swoich mężów i nie miały żadnych praw. Gorsety są symbolem braku wolności. Dzisiaj nie musimy już ich nosić, ale możemy, kiedy mamy na to ochotę. Nie ukrywając ich, pokazując ciało i tworząc z niego część wyzwolonej stylizacji. Na przekór pierwotnemu przeznaczeniu gorsetów, które miały tworzyć talię i uwypuklać biust i biodra. Stwarzać iluzję ideału kobiecego kanonu piękna, kosztem dobrego samopoczucia. Gorsety Cette Femme Libre, są dalekie od sztywnych, wiktoriańskich. Uszyte z miękkich, gładkich i lekkich tkanin, z dekoracyjnymi wiązaniami, które nie ściskają ciała kobiety, ale są jedynie ozdobą jej stylizacji.
 
 

Jedwab i pastele

Marta Wiktoria Wolniak jest kobietą kosmopolityczną. Nic dziwnego, że mogą się one podobać kobietom wielu narodowości, niezależnie od wieku i charakteru. Romantyzmu rzeczom Cette Femme Libre, dodają kolory i materiały. Projektantka do jej wykonania wybrała najlepszej jakości włoskie i hiszpańskie tkaniny. Natomiast nie zabrakło w niej też polskiego akcentu. Kolekcja została w całości i z niezwykłą precyzją ręcznie uszyta w Polsce.
 
 
 
 Główną inspiracją stała się epoka wiktoriańska. Z wykształcenia jestem historykiem mody i to wyjątkowo ważny dla mnie okres w modzie. W kolekcji widzimy więc dużo gorsetowych wiązań i falbanek. Kolory są też jak z tamtej epoki, ale materiały już bardziej nowoczesne. Tutaj nawiązałam do popstars z lat 2000s. Mamy więc świecący satynowy jedwab w cukierkowym różu, żółty, błękit i trochę pasteli. Wszystko starannie wykańczane w jednej z warszawskich szwalni, małej butikowej wręcz przestrzeni w kamienicy, w centrum miasta. Każdy detal był nadzorowany i sprawdzany, a falbanki wykańczane ręcznie  mówi projektantka.
 
I te szczegóły widać od razu patrząc na ubrania Cette Femme Libre. Szlachetne tkaniny, precyzyjny krój i szycie, a w dodatku nietuzinkowe projekty Marty Wiktorii Wolniak, wyglądają świetnie nawet bez żadnych akcesoriów. Delikatne, pastelowe kolory, jak lila, róż, żółty i błękit podkreślają romantyczny charakter rzeczy. Choć jest też kilka form w nieco mocniejszych kolorach (czerń, czerwień), jak bikini, które miksują „słodkie” i niewinne falbanki ze śmiałym krojem stanika i majtek. Seksowne, ale i delikatne. Takie połączenie sprawia, że pierwsza kolekcja Cette Femme Libre jest przeznaczona dla dziewczyn, matek, córek, żon czy singielek. Kobiet, które dokładnie wiedzą, jak chcą wyglądać.
 
To mix wiktoriańskiego romantyzmu i nowoczesnych kształtów z lat dwutysięcznych. Nawiązując do tych ostatnich, Marta nazwała każdy element kolekcji imionami gwiazd MTV  muzyki pop, z czasów kiedy była nastolatką. A także imionami dziewczyn, które poznała i które pokazały jej odmiany kobiecego piękna. W skład kolekcji wchodzą więc Marti, Natalie, Patricia, Ana, Victoria, Agnes, Rachael, Caroline, Paula, Kelly, Agata, Geri, Emma. Cette Femme Libre jest inspirowana historią i początkiem drugiego tysiąclecia. Kolekcja jest zmysłowa i seksowna. Podkreśla wszystkie aspekty ważne dla współczesnej kobiety.
 
 
 
 Klientki bardzo szybko wyczuwają fałsz. Dlatego też w kolekcji nie ma ani jednej rzeczy, której sama bym nie założyła. Zrobiłam ją całą „pod” siebie i stwierdzam, że jeśli się nie sprzeda będę do końca życia chodzić w tych gorsetach [śmiech]  podsumowuje Marta Wiktoria Wolniak.
 
Spójność wszystkich poszczególnych ubrań z kolekcji Cette Femme Libre, dopasowanie krojów, jasnych, pastelowych kolorów, materiałów, ich kobiecy charakter, sprawiają, że jest to nowa jakość na rynku. Każdej dziewczynie przydałoby się co najmniej kilka rzeczy z kolekcji Marty Wiktorii Wolniak. Pasują do dżinsowych szortów, marynarki  na spotkanie służbowe, albo sauté, na randkę w teatrze lub imprezę na plaży. Dają poczucie wolności i są dowodem na to, że kobieta wszędzie może być seksowna i romantyczna. Oczywiście pod warunkiem, że ma na to ochotę.
 

Marta Wolniak
 
Kampania kolekcji wiosna-lato 2019 została zrealizowana w Barcelonie:
Photography: Amilcar Lusinchi @amilusinchi
Model: Victoria @vicolamariola at @fifthmodels
Styling: Marta Wolniak @martawiktoriaw
Hair & Mua: Anna Rumińska @anna_ruminska_mua
Photographer’s assistant: @alejandro_perales_acedo
Production: @martawiktoriaw
 
Sprawdź również  Jak stylizować płaszcz na zimę – ciepło i stylowo?
Udostępnij:

GUCCI GUILTY (M) EDP/S 90ML

Gucci
Original price was: 497,00 zł.Current price is: 449,00 zł.

GUCCI GUILTY (M) EDP/S 50ML

Gucci
Original price was: 352,00 zł.Current price is: 329,00 zł.

BOTTEGA VENETA ILLUSIONE BOIS NU (M) EDT/S 50ML

Bottega
Original price was: 242,00 zł.Current price is: 199,00 zł.

BURBERRY FOR MEN (M) EDT/S 100ML

Burberry
Original price was: 190,00 zł.Current price is: 149,00 zł.

V&R SPICEBOMB (M) EDT/S 50ML

V&R
Original price was: 267,00 zł.Current price is: 229,00 zł.

ARMANI DIAMONDS (M) EDT/S 50ML

Armani
Original price was: 233,00 zł.Current price is: 199,00 zł.

ISSEY MIYAKE SPORT (M) EDT/S 50ML

Issey
Original price was: 127,00 zł.Current price is: 99,00 zł.

DAVIDOFF COOL WATER (M) EDT/S 75ML

Davidoff
Original price was: 125,00 zł.Current price is: 97,00 zł.

GUERLAIN AQUA ALLEGORIA FORTE ROSA PALISANDRO (W) EDP/S 125ML REFIL...

GUERLAIN
Original price was: 579,00 zł.Current price is: 529,00 zł.

GUERLAIN AQUA ALLEGORIA FORTE BOSCA VANILLA (W) EDP/S 125ML REFILLABLE

GUERLAIN
Original price was: 580,00 zł.Current price is: 529,00 zł.

GUCCI GUILTY (M) EDP/S 90ML

Gucci
Original price was: 497,00 zł.Current price is: 449,00 zł.

GUCCI GUILTY (M) EDP/S 50ML

Gucci
Original price was: 352,00 zł.Current price is: 329,00 zł.

BOTTEGA VENETA ILLUSIONE BOIS NU (M) EDT/S 50ML

Bottega
Original price was: 242,00 zł.Current price is: 199,00 zł.

BURBERRY FOR MEN (M) EDT/S 100ML

Burberry
Original price was: 190,00 zł.Current price is: 149,00 zł.

V&R SPICEBOMB (M) EDT/S 50ML

V&R
Original price was: 267,00 zł.Current price is: 229,00 zł.

ARMANI DIAMONDS (M) EDT/S 50ML

Armani
Original price was: 233,00 zł.Current price is: 199,00 zł.

ISSEY MIYAKE SPORT (M) EDT/S 50ML

Issey
Original price was: 127,00 zł.Current price is: 99,00 zł.

DAVIDOFF COOL WATER (M) EDT/S 75ML

Davidoff
Original price was: 125,00 zł.Current price is: 97,00 zł.

GUERLAIN AQUA ALLEGORIA FORTE ROSA PALISANDRO (W) EDP/S 125ML REFIL...

GUERLAIN
Original price was: 579,00 zł.Current price is: 529,00 zł.

GUERLAIN AQUA ALLEGORIA FORTE BOSCA VANILLA (W) EDP/S 125ML REFILLABLE

GUERLAIN
Original price was: 580,00 zł.Current price is: 529,00 zł.
0