Face&Look > ZDROWIE > FITNESS > Ćwiczenia z Chodakowską. Na czym polega Skalpel?

Ćwiczenia z Chodakowską. Na czym polega Skalpel?

Ćwiczenia z Chodakowską Skalpel to trening, który zyskał ogromną popularność wśród kobiet w Polsce. Na czym polega? Jakie daje efekty? Odpowiadamy.

Ten 40-minutowy program ćwiczeniowy przeznaczony jest do samodzielnego wykonywania w domu. Nie potrzeba do niego żadnego specjalistycznego sprzętu ani dużej przestrzeni: spokojnie da się o wykonać w niewielkim pokoju, a jedyne wyposażenie, które się przyda, to mata i ręcznik.

Zestaw ćwiczeń Chodakowską Skalpel – na czym polega?

Skalpel – jak sama nazwa wskazuje – ma na celu wyrzeźbić ciało, aby było smukłe, jędrne i wysportowane. Ewa Chodakowska zapewnia, że regularnie wykonywany trening przyniesie efekty w postaci wysmuklenia, ujędrnienia i pobycia się uciążliwego cellulitu, a przy okazji podniesie wydolność i poprawi formę. Trenerka zwraca też uwagę na fakt, że samo ćwiczenie nie wystarczy: regularne treningi należy łączyć ze zdrowym, racjonalnym odżywianiem i troską o siebie.

Trening nie jest bardzo intensywny, choć dla osób początkujących i tak może okazać się sporym wyzwaniem. Skalpel to ćwiczenia, które wykonuje się w podwójnych seriach po 10 lub 15 powtórzeń, w zróżnicowanym tempie: Ewa Chodakowska instruuje, kiedy wykonuje się szybkie ruchy, a kiedy należy zastąpić je miarowym pulsowaniem w określonej pozycji. Cały program treningowy dzieli się na część stojącą oraz z ćwiczeniami na macie.

Ćwiczenia Skalpel – opis

Program treningowy Ewy Chodakowskiej opiera się na prostych ćwiczeniach angażujących głównie mięśnie brzucha, nóg, ud i pośladków. Pierwszą i podstawową zasadą ćwiczeń jest prawidłowy oddech: trenerka uczula, aby wdech był zawsze głęboki, skierowany do środka brzucha. Wdech powinien być zawsze dokonywany nosem, a wydech ustami, przy jednoczesnym dodatkowym spięciu mięśni brzucha.

Zestaw ćwiczeń z Chodakowską Skalpel obejmuje między innymi:

  • wznosy ramion przy jednoczesnym wspięciu na palce,
  • uginanie ramion (jeśli chce się zwiększyć intensywność ćwiczeń na ramiona i ręce, można użyć hantli)
  • wykroki i wypady z unoszeniem kolan do góry,
  • przysiady ze wspięciem na palce i otwieraniem ramion,
  • ćwiczenie mięśni grzbietu poprzez unoszenie nóg do tyłu w leżeniu na brzuchu,
  • unoszenie bioder w leżeniu na plecach,
  • kilka rodzajów ćwiczeń na mięśnie brzucha,m.in. tzw. pompowanie rękami w leżeniu na plecach, z nogami na przemian prostymi i ugiętymi pod kątem 45 i 90 stopni,
  • unoszenie nóg na stojąco i w leżeniu bokiem.

Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń głównych przychodzi czas na rozciąganie i uspokojenie oddechu. Skalpel powinno się ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu.

Skalpel Ewy Chodakowskiej – efekty

Rezultaty ćwiczeń z Ewą Chodakowską w postaci lepszego samopoczucia i podkręconego metabolizmu widoczne są właściwie natychmiast: każdorazowo po wykonaniu treningu czuje się przyjemne zmęczenie i poprawę humoru. A już po około miesiącu regularnego treningu można zauważyć pierwsze efekty wizualne w postaci poprawienia kształtu sylwetki, ujędrnienia skóry i zmniejszenia widoczności cellulitu. Kobiety ćwiczące w Ewą Chodakowską zauważają też ogólne poprawienie sprawności i wytrzymałości, a jeśli dodatkowo łączą ćwiczenia z odpowiednią dietą, w parze z lepszym wyglądem i samopoczuciem idzie często wyraźna utrata wagi. Sama Chodakowska mówi, że jej celem jest doprowadzenie podopiecznych do stanu, kiedy dzień bez treningu będzie dla nich dniem straconym. I nie chodzi tu oczywiście tylko o ćwiczenia z Chodakowską Skalpel, ale jakąkolwiek formę ruchu. Ćwiczenia fizyczne są w pozytywnym sensie uzależniające, dlatego mimo że początki bywają trudne, warto przez nie przebrnąć. Na przykład z programem Ewy Chodakowskiej.

fot. materiały prasowe


Na bezpieczne zakupy online zapraszamy do sklepu faceandlook.com

Dodaj komentarz