Face&Look > URODA > PIELĘGNACJA > PORADY > ZDROWIE > DIETA > Dieta na oko, czyli co lubią nasze oczy

Dieta na oko, czyli co lubią nasze oczy

Od tego jak się odżywiamy, uzależnione jest nasze samopoczucie, zdrowie i forma. Dieta nie pozostaje również bez znaczenia dla naszego wzroku. Jaka dieta jest dobra na… oko?

 

Ludzkie oko to skomplikowany i bardzo czuły narząd. Jest w stanie odebrać i przetrworzyć ponad 10 tysięcy informacji na sekundę. Dodatkowo oczy narażone są na podrażnienia. Żeby je chronić i wzmacniać, trzeba pilnować, by w diecie pojawiły się niezbędne składniki.

Jednym z najistotniejszych składników dla naszych oczu jest luteina, czyli barwnik chroniący je przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki. — W ludzkim oku, luteina gromadzi się w plamce żółtej, która odpowiada za widzenie kolorów oraz ostrość. Niedobór tego związku może powodować zaburzenie tych czynności  tłumaczy Tomasz Suliński, ekspert Systane Complete. Luteinę znajdziemy m.in. w jarmużu, szpinaku, natce pietruszki, brokułach i papryce, jajach i szpinaku. 

Aparat mięśniowy gałki ocznej składa się z 6 mięśni  4 prostych i 2 skośnych. Ruch gałki odbywa się przez skurcze i wiotczenie włókien mięśniowych. Aby działania te były synchroniczne i poprawne należy mięśniom dostarczać wapń, sód, potas i magnez oraz pełnowartościowe białka i węglowodany złożone. Bardzo ważne jest również spożywanie wraz z posiłkami witamin B, B2 (ryboflawiny) oraz A (retinolu). Dwie pierwsze znajdują się w jajach, białym serze, wątróbce, pieczarkach i kiełkach pszenicy. Z kolei najwięcej retinolu mają produkty mleczne oraz: masło, marchew, pomidory, brukselka oraz tran.  

Oko powinno być stale nawilżone, inaczej będziemy odczuwać znużenie i pieczenie, a oczy będą zaczerwienione. Aby zapobiec zespołowi suchego oka, konieczne jest sowite nawilżanie. W tym celu zalecane jest picie dużej ilości wody średnio zmineralizowanej (500-1500mg/l) oraz spożywanie zdrowych tłuszczy. Istotne dla naszych oczu są kwasy omega 3 i 6, które w pokaźnych ilościach znajdują się m.in. w rybach (takich jak halibut, łosoś czy makrela), olejach, pestkach i nasionach, migdałach, orzechach oraz w awokado.

Działanie szkodliwe dla naszego wzroku mają kawa, herbata i alkohol, które odwadniają nasz organizm. W swojej diecie musimy zadbać też o zredukowanie spożywania cukrów prostych. Badania wykazały, że cukry i syropy słodzące przyczyniają się do zmian w obrębie ostrości widzenia.

fot. materiały prasowe


 

Dieta na zdrowe oczy, a na piękne oczy - kosmetyki. Zapraszamy do sklepu faceandlook.com

Dodaj komentarz