Face&Look > URODA > WŁOSY > Dieta na piękne i zdrowe włosy

Dieta na piękne i zdrowe włosy

Każda z nas marzy o pięknych i zdrowych włosach. Na naszym portalu często pojawiają się sposoby na to jak zadbać o nie od zewnątrz. Jednak na włosy ogromne znaczenie ma dbanie również od wewnątrz, czyli odpowiednia dieta. W co powinna być ona bogata? Poniżej przedstawiamy kilka produktów, które sprawią, że włosy będą piękne, lśniące i zdrowe.

1. SZPINAK - zawiera żelazo, beta karoten, kwas foliowy i witaminę C, które pomagają utrzymać cebulki włosów w zdrowiu. Wypróbuj także inne zielone warzywa – brokuły, jarmuż i boćwinę. Na pewno szybko zauważysz poprawę stanu Twoich włosów.

2. OWOCE JAGODOWE - zawierają one najwięcej witaminy C. Jedz borówki, porzeczki, kiwi, truskawki, pomidory i słodkie ziemniaki.

3. DRÓB -mięso jest najważniejszym źródłem białka, tak bardzo potrzebnego do prawidłowego rozwoju włosa. Dodatkowo zawiera cynk, żelazo i witaminę B, dzięki którym nasze włosy pozostają mocne i gęste. Pamiętajmy, że włosy składają się głównie z protein, dlatego produkty spożywcze bogate w białko dosłownie je budują.

4. JAJA - podobnie jak drób, zawierają pokłady białka, a dodatkowo minerały takie jak cynk, selen, siarkę i żelazo, które jest szczególnie ważne, ponieważ pomaga komórkom doprowadzać tlen do cebulek włosa. Zbyt mała jego ilość jest główną przyczyną wypadania włosów. Żelazo możemy znaleźć również w rybach, wołowinie i wieprzowinie.

5. ORZECHY WŁOSKIE - to jedyny rodzaj orzechów, który zawiera w sobie pokłady kwasów omega3. Są one również bogate w biotynę i witaminę E, które pomagają chronić twoje komórki przed uszkodzeniami. Niedobory biotyny mogą powodować wypadanie włosów. Dodatkową zaletą orzechów włoskich jest ich zasobność w miedź, czyli minerał, który sprawia, że nasze włosy zachowują intensywny kolor i blask.

6. ŁOSOŚ - oprócz tego, że jest bogaty w proteiny i witaminę D, które wzmacniają nasze włosy, zawiera również kwasy tłuszczone omega-3, odpowiadające za ich wzrost. Około 3% każdego włoska składa się z tych właśnie kwasów, oprócz tego znajdziemy je w błonach komórkowych skóry głowy, odpowiedzialnych za odpowiednie nawilżenie włosa. Kwasy omega-3 możesz czerpać także z innych ryb, takich jak śledzie, sardynki, pstrąg czy makrela. Jeśli nie jesteś szczególna miłośniczką ryb znajdziesz je także w owocach awokado, pestkach dyni lub orzechach włoskich.

7. JOGURT GRECKI - zapotrzebowanie na produkty mleczne uzupełnij niskotłuszczowym jogurtem greckim, który ma wysoką zawartość przyjaznych włosom protein, witaminy B5 i witaminy D. Wzbogać swoją dietę o serek wiejski, niskotłuszczowe sery i odtłuszczone mleko.

Autor: 
Esti / www.estellefashion.pl

Dodaj komentarz

Komentarze

kasiaa

Z tych produktow to nie za czesto jadam szpinak a reszta jest w moim jadlospisie. No owoce tylko sezonem mrożonek nie lubie:)

MangoMania

Jem kilka produktów przedstawionych w tym artykule:) zwłaszcza szpinak i orzechy.

sisi13

Na mnie działają zwłaszcza orzechy Wink

bbo

Wszystko lubię z tych rzeczy i będę częściej po nie sięgać!

bozenkaxxj

Wszystkie te produkty lubię i jem często Smile

weronkaa84

Świetny artykuł. Te produkty bardzo często goszczą w mojej kuchni. Do artykułu dodałabym jeszcze czarną rzepę- ma rewelacyjne działanie na włosy i paznokcie oraz super smakuje w surówkach Smile

Ania Ostrowska (niezweryfikowany)

Mam problem z wypadaniem włosów dlatego chętnie zapoznałam się z waszymi radami na temat diety dobrej dla włosów. Też uważam że o włosy należy dbać także od wewnątrz. Myślę że nie będzie to trudne ponieważ to same pyszności

Dorota Niewiadomska

Kolejna świetna pozycja do mojej kolekcji.Podziwiam Was,że potraficie rzeczowo i zwięzle przekazać tak fajne ciekawostki.Forma referatu raczej odstręcza,a tu prosto,krótko i barwnie.Wracając do tematu.Jadam wszystko z co tu widzę.Co za soczyste obrazki...mniam! Smile

Beatris20

Dodałabym awokado i ogólnie warzywa i owoce, no i oczywiście chudą dobrą jakościowo wołowinkę (żelazo) i rybki . Co do szpinaku- nie mogę się do niego przekonać, ma ktoś może sposób na smaczne przyrządzanie szpinaku? Próbowałam kilku przepisów np. ze śmietaną podsmażany ale nie mogę tego przełknąć, to samo dotyczy łososia kanapkowego.

anecia

Jem wszystko z przedstawionych produktów oprócz szpinaku.

justajustyna

kochane jak bedziecie miały problem z hormonami tak jak ja to żadna dieta czy suplementy na włosy niepomogą

Malinka23

w moim menu jest prawie wszystko poza szpinakiem.

Donata

Zajadam się wszystkimi propozycjami z małym wyjątkiem. Szpinak zastąpiłam brokułami.

bbo

Mam takie postanowienie na nowy rok, by zdrowo się odżywiać. No i odrobinkę ruszyć się sprzed komputera!

lawina74

Dbam o urozmaiconą dietę.Odkąd pamiętam mam długie włosy i jedyny problem z nimi ostatnio to siwienie Smile

gamzurek5

Szpinak uwielbiam Smile i zaskakuje mnie , że jest tak wiele osób, które go nie lubią Smile

Niezapominajka27

Muszę chyba jednak zmienić dietę:) Dzięki za porady:)

eliska

Porad nigdy za wiele staram się aby w moim jadłospisie było wszystko co tu pokazane

OLIWIA25

skorzystam z tych podpowiedźi

e.ferdzyn

łosoś, mniam!

brendi

Fajna koncepcja. Z pewnością uwzględniam ją gdzieś w sowim menu chociaż często zapominam. Nie ma opcji abym nacodzień tak się odżywiała. Za mało czasu, życie w biegu....

nadii2424@wp.pl

Ja piję ostatnio siemię lniane i przyznam, że włosy i paznokcie bardzo mi się polepszyły. Zwłaszcza pazurki mam mocne jak nigdy dotąd a wymienione przez Was orzechy mogłabym jeść kilogramami

basiamiecz715

Fajne rady,niektóre produkty jem często ,ale teraz będę częściej sięgać po te które mijałam.Każda kobieta i mężczyzni róeniez chca miec piękne i zadbane włosy, a jak widać w artykule niewiele potrzeba wysiłku.

claudiq1990

Nie dość, że dobrze wpływają na nasze włosy, to w dodatku same smaczne produkty.

alonek

Niestety z tych produktów dużo nie posiadam i nie jadam.

czeresnie

Jem mało orzechów. Czas to zmienić

Ewelina Rybicka

mi jest ciężko wytrzymać z dietą

Ewelina Rybicka

akurat produkty , które lubię

claudiq1990

Te produkty na stałe goszczą w moim jadłospisie, więc śmiało można stwierdzić, ze dbam o swoje włosy Smile

brendi

Hmm ja bym dołożyła picie herbatki ze skrzypu i pokrzywy

brendi

Hmm ja bym dołożyła picie herbatki ze skrzypu i pokrzywy

Ewelina Rybicka

akurat to co lubię

dreams1

Wiadomo nie od dziś, że dieta wpływa praktycznie na wszystko. Na włosy również, ja staram się zdrowo odżywiać, bo zapuszczam włosy i chcę by zdrowo wyglądały.

aneta11

Wszystko lubię z tych rzeczy.

anias88

bogata w ryby

burza76

Wszystkie te produkty lubię i jem często Smile

Agnieszka Winciorek

dieta powinna być bogata nie tylko na włosy ale całe cialo Wink

elcia1995

Mmm większość z przedstawinych produktów uwielbiam i mogłabym je jeść codziennie Smile

Gaga1995

Szpinak, łosoś i jogurt grecki raczej nie w moim klimacie.

czeresnie

Pora się na niej skupić

Julia Suszczynska

Ciekawa lektura, chętnie przeczytałam Smile

annasus

Ciekawy artykuł, cenne wskazówki Smile

wampa

umm wszystko co uwielbiam