Ekotkaniny. Na czym polega zrównoważone podejście do mody?

Ekotkaniny. Na czym polega zrównoważone podejście do mody?

Do najbardziej popularnych ekotkanin należy bawełna organiczna. Powstaje bez użycia pestycydów i procesów chemicznych, które osłabiają włókna. W efekcie jest trwalsza i bardziej przyjazna dla skóry. Produkcja bawełny organicznej ogranicza zużycie wody i nie zanieczyszcza zbiorników wodnych. Co więcej, wybierając odzież z bawełny ekologicznej wspierasz ruch na rzecz uczciwego wynagradzania i pomagasz ocalić całe ekosystemy, które giną na skutek działań producentów taniej odzieży. Babe Universe, Nago – to tylko niektóre z marek Showroom, które korzystają z tego dobrodziejstwa.

 

Nie sposób także pominąć lnu, z którego słyną m.in. Łyko, Le Songe. Podobnie jak bawełna organiczna doskonale pochłania wilgoć i nie powoduje reakcji alergicznych. Przewiewny i lekki materiał jest bardzo trwały – z każdym praniem staje się coraz mocniejszy. Oprócz tego len jest tkaniną w 100% biodegradowalną, co sprzyja ochronie środowiska naturalnego. Przy produkcji tego materiału powstaje zaledwie jeden odpad produkcyjny – pył.

 

Tencel, znany także jako lyocell i sztuczny jedwab, powstaje z celulozy drzewnej, a konkretnie drewna eukaliptusowego. Materiał łączy zalety bawełny i wiskozy – oddycha, pochłania wilgoć, reguluje temperaturę, jest higieniczny, dlatego materiał wykorzystuje się często w produkcji bielizny. Fenomen tej tkaniny wykorzystują m.in., Elementy, Cat Cat Studio i lovJoi.

Zrównoważona moda charakteryzuje się nie tylko wykorzystaniem ekologicznych materiałów. Idzie za tym także cała gama procesów, tj. transparentny proces produkcji, godziwe wynagrodzenie za pracę oraz podejmowanie inicjatyw społecznych.

Przejrzystość procesu powstawania odzieży gwarantuje, że marka na każdym etapie produkcji wybiera rozwiązania przyjazne środowisku. Troska o środowisko to nie tylko rezygnacja z chemikaliów, ale też troska o dobrobyt drugiego człowieka. Warto podkreślić też, że wspieranie społeczności to obowiązek mody nowej generacji. Akcje edukacyjne i charytatywne to jeden z filarów świadomego prowadzenia biznesu odzieżowego.


fot. materiały prasowe

 

Udostępnij:
0