Face&Look > ZDROWIE > Green smoothies, czyli zielone szejki

Green smoothies, czyli zielone szejki

Idealne na wiosnę. Niskokaloryczne, pełne witamin i mikroelementów. W zielonym kolorze.

Nasza codzienna dieta jest zazwyczaj bardzo uboga w warzywa liściowe. Można z nich robić sałatki, ale jeśli ktoś ma ochotę na coś nowego, niech sięga po blender i próbuje zielonych koktajli!

Przepis jest prosty: zielone liściowe warzywa trzeba pociąć i zmiksować razem z wodą i pokrojonymi na kawałki owocami. Wodę można zastąpić mlekiem sojowym. Zmiksowane warzywa liściowe są lepiej przyswajalne – a są bogatym źródłem żelaza, magnezu, wapnia, kwasu foliowego i niemal wszystkich potrzebnych nam witamin (oprócz witaminy B12) i aminokwasów. Mają właściwości antyoksydacyjne (pomogą w walce z upływem czasu), detoksykujące, odkwaszające, są ważnym elementem diety antynowotworowej. Zielone szejki to idealny pomysł na wiosenną dietę, gdy brakuje nam energii. Warto też, żeby znalazły się diecie przyszłych mam.

Jakie liście wybrać?
Najlepiej eksperymentować z różnymi warzywami i liśćmi – im większa różnorodność naszych koktajli, tym więcej witamin i mikroelementów dostanie nasz organizm. O tej porze roku raczej niełatwo o świeże liście, ale już niedługo będzie można zrywać liście dzikiego szczawiu, koniczynę i pokrzywę. Teraz do dyspozycji mamy też mrożonki – szpinak, jarmuż. Możesz kupić trochę nasion lucerny, słonecznia, rzodkiewki, rzeżuchy – i miksować potem własne kiełki. Fajnym składnikiem zielonych koktajli jest natka: pietruszki, buraka, rzodkiewki, marchwi, selera. Nie zapominaj też o kapuście, cykorii, rukoli i różnych sałatach.

Owoce dla smaku
Warzywa liściowe są świetne, ale zrobiony z nich koktajl wymaga owoców (powinny stanowić połowę zawartości koktajlu): jabłek, bananów, truskawek; tych, które lubisz. Jeśli chodzi o resztę składników, ograniczeniem jest tylko twoja wyobraźnia. Eksperymentuj! Dodawaj przyprawy, zmiksowane orzechy, chili, imbir. Uzupełnieniem koktajlu może być woda, owoce można też zastąpić sokiem.

Przepisy na zielone koktajle znajdziesz m.in. w książce „Rewolucja zielonych koktajli” i na http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/green-smoothies

Więcej o zielonych koktajlach przeczytasz na
http://vimed.pl/2013/03/zagraj-w-zielone-o-zdrowie/

 

Dodaj komentarz

Komentarze

dark_forest

KOCHAM smoothies!!! Wielkie dzięki za ten artykuł Smile myślę że każdy z nas powinien posmakować dobroczynnego działania zielonych koktajli!

magic

Świetny pomysł na uzupełnienie diety w witaminki Smile

gamzurek5

Blender zakupiłam i będę miksowała Smile Takie domowe koktajle są z pewnością lepsze niż kartonowe soki no i przede wszystkim zdrowe oraz naturalne Smile

monika_15m

zapowiada się interesująco, tylko ciekawe jak smakuje Smile

KAHA

Myślę, że cały ten koktajl ratują słodkie i pyszne owoce...Może kiedyś się skuszę:)

gamzurek5

Wbrew pozorom dziewczyny koktajle warzywne też są zdrowe, warto miksować swoje ulubione składniki Smile

angel3312

KAHA zgadzam się z Tobą.

francesca

Może wreszcie zakupię ten blender Wink

joanna m

blender to świetna inwestycja Smile nie tylko do przygotowania pysznych koktajli. Właśnie zabieram się za zielony eksperyment !

wioleta2211

koktajl ze szpinakiem mniam

justajustyna

kurcze jakoś nie umiem tego sobie wyobrazić wole koktajle wyłącznie owocowe

weronkaa84

Uwielbiam takie szejki, nie dość, że mają śliczny kolor, to jeszcze wspaniale smakują Smile

Cameleonka

Lubię warzywa, ale zielona papka z warzyw? Błeee Biggrin Preferuję jednak tylko koktajle owocowe.

OLIWIA25

Zdrowe i smaczne.

Dorota Niewiadomska

Witaminek nigdy za wiele.

wampa

ostatnio robiłam z jarmużem

JULA7

Smile