Już 7 mln internautów odwiedza e-sklepy z modą

Już 7 mln internautów odwiedza e-sklepy z modą

 

 – Sklepy internetowe z branży modowej mogą poprawić ten wynik dzięki lepszym rekomendacjom produktów uzupełniających, takich jak dodatki: biżuteria, torebki i całej oferty, która może towarzyszyć kupowaniu ubrań. To wciąż obszar do zagospodarowania, w internecie wykorzystywany słabiej niż w sklepach tradycyjnych – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce z firmy Gemius.

Potencjał rynku jest, bo branża modowa cieszy się w internecie dużą popularnością. Według raportu Interaktywnie.com ponad połowa internautów poszukuje w sieci odzieży i obuwia. Z badania firmy Gemius wynika, że e-sklepy z tej branży odwiedza co trzeci internauta. 

 – Przy założeniu, że z internetu korzysta obecnie około 20 milionów osób, a 30 proc. internautów odwiedza witryny e-sklepów, możemy śmiało powiedzieć, że 6–7 mln klientów miesięcznie odwiedza sklepy internetowe z branży modowej – wyjaśnia ekspert Gemiusa.

Klienci najczęściej kupują odzież, rzadziej buty i biżuterię. Średni czas pobytu na stronach e-sklepów wynosi mniej niż siedem minut, a użytkownik podczas jednej wizyty generuje średnio ok. 7 odsłon.

Co ciekawe, większą popularnością cieszą się te sklepy internetowe, które mają jasno określony regulamin, a szczególnie politykę zwrotów, i rzetelnie informują klientów o możliwości oddania towaru bez podawania przyczyny.

 – Choć w takich przypadkach zwrotów jest dużo, czasem nawet ok 60 proc., klienci takich sklepów są lojalni, chętnie wracają po zakupy. W takich sklepach też współczynnik odrzuceń strony, czyli zakończenia wizyty zaraz po wygenerowaniu jednej odsłony, jest niższy od średniej rynkowej. Wyraźnie niższy jest też współczynnik odrzuceń koszyka i wyższa liczba powracających klientów, co świadczy o większej lojalności – uważa Mateusz Gordon.

W sklepach bez jasno określonej polityki zwrotów, odsetek oddawanych produktów jest niższy, ale też znacznie częściej zdarzają się przypadki porzucenia koszyka, czyli przerwania zakupów w trakcie odwiedzin w e-sklepie. Badania firmy Gemius pokazały, że 67 proc. klientów spośród tych, którzy dodali do koszyka co najmniej jeden produkt, opuszcza e-sklep, nie kończąc transakcji.

 – Wielu klientów się zniechęca, jeżeli nie widzi jasnych instrukcji dotyczących zwrotów – informuje Gordon.

Czasami klient jest też zaskoczony całkowitym kosztem zakupu na finiszu transakcji, czyli po dodaniu kosztów wysyłki.

Z badań Gemiusa wynika, że e-sklepy z branży modowej pod względem płatności i wysyłki towarów nie różnią się zbytnio od całego rynku e-commerce.

 – Najczęstszą formą płatności jest przelew internetowy, a drugą, wyróżniającą się w branży modowej pod względem popularności, jest płatność przy odbiorze. Wynika to z mniejszego zaufania do produktów – klient nie jest pewien, czy otrzyma to, co widział na stronie sklepu – tłumaczy Mateusz Gordon.

Statystyki prowadzone aktualnie przez firmę Gemius podają, że w Polsce aktywnie działa ok. 20 tys. sklepów internetowych. To wskazuje na duże rozdrobnienie, choć są też segmenty bardziej skoncentrowane, jak multimedia i książki, w których działa kilka podmiotów z  ponad 90-proc. udziałem w rynku.

Dane o e-sklepach z branży modowej pochodzą z badania gemiusShopMonitor, przeprowadzonego pilotażowo w styczniu br.

Jakie są Wasze ulubione sklepy online? 

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria Lifestyle

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłyście, koniecznie Polubcie nasz profil na FB. 🙂

Czytaj także – https://www.faceandlook.pl/moda-cyrkularna-nowy-sposob-projektowania-i-kupowania-odziezy

 

Udostępnij:
Promocja! Wyróżniony produkt
CeraVe Nawilżający balsam dla skóry suchej i bardzo suchej 340g

CeraVe Nawilżający balsam dla skóry suchej i bardzo suchej 340g

Cerave
Original price was: 75,00 zł.Current price is: 65,00 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Elseve Magiczna Moc Olejków 10 w 1 odżywka do włosów suchych 150 ml

Elseve Magiczna Moc Olejków 10 w 1 odżywka do włosów suchych 150 ml

Loreal
Original price was: 27,00 zł.Current price is: 24,90 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Mixa Niacinamide Glow Krem Nawilżający 50 ml

Mixa Niacinamide Glow Krem Nawilżający 50 ml

Mixa
Original price was: 32,00 zł.Current price is: 29,90 zł.

Bourjois Waterproof 41 contour clubbing kredka

Bourjois
Original price was: 15,90 zł.Current price is: 13,90 zł.

CERAVE NAWILŻAJĄCY KREM DO TWARZY Z CERAMIDAMI DO CERY NORMALNEJ I ...

Cerave
Original price was: 53,00 zł.Current price is: 48,00 zł.

NUMERO ZESTAW – Szampon z owsem 1000 ml + farba NUMERO # 6.00...

Numero
Original price was: 86,00 zł.Current price is: 63,00 zł.

RIMMEL LONDON WONDER LAST ŻELOWA FARBKA DO BRWI 4,5 ML

Rimmel
Original price was: 27,00 zł.Current price is: 19,00 zł.

L’Oreal True Match podkład N6 Honey 30 ml

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.

L’Oreal True Match podkład D5-W5 Golden Sand 30 ml

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.

L’Oreal Paris True Match Foundation podkład do twarzy N5 Neut...

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Rimmel Stay Matte Powder puder prasowany 003 Peach Glow 14g

Rimmel Stay Matte Powder puder prasowany 003 Peach Glow 14g

Rimmel
Original price was: 14,50 zł.Current price is: 12,99 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
MIXA HYALUROGEL SERUM LP30ML C63

MIXA HYALUROGEL SERUM LP30ML C63

Mixa
Original price was: 41,50 zł.Current price is: 38,50 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Milk Shake Lifestyling Strong Eco Hairspray silnie utrwalający lakier do włosów farbowanych 250ml

Milk Shake Lifestyling Strong Eco Hairspray silnie utrwalający laki...

Milk Shake
Original price was: 81,00 zł.Current price is: 59,00 zł.

Bourjois róż blush 95

Bourjois
Original price was: 25,99 zł.Current price is: 23,50 zł.
0