Face&Look > ZDROWIE > FITNESS > My - dziewczyny ćwiczymy razem

My - dziewczyny ćwiczymy razem

Z Agnieszką Szczepaniak, trenerką personalną gwiazd rozmawiamy o tym, dlaczego my - dziewczyny nie ćwiczymy oraz o bieganiu, odpowiednim odżywianiu i piciu wody. 
 
Dlaczego my dziewczyny nie ćwiczymy…? 
 
Jestem zbyt zajęta, nie mam czasu
Nie mam co zrobić z dziećmi
Nie mam odpowiedniego sprzętu

Jestem za stara 

Nie jestem przecież do tego stworzona

Ćwiczenia mnie nudzą
Nie mam z kim
, sama nie lubię
Jestem za gruba / za mało sprawna.

Przecież nie jestem gruba / niesprawna

Po pracy jestem zbyt zmęczona na ćwiczenia

Nie jestem typem sportowca

Nie stać mnie na kluby fitness

Próbowałam ćwiczeń, ale efekty były niezadowalające

Jestem zbyt leniwa na regularne treningi

Nie wystarcza mi czasu na treningi
Siłownia jest tylko dla mężczyzn
Zaraz urosną mi mięśnie
Mam okres i wiecznie boli mnie głowa
Moja mama jest otyła, jestem obciążona genetycznie
Nie mam fajnych i szpanerskich ciuchów na trening  
 
Na czym polega siła kobiet/dziewczyn, które postanowiły razem ćwiczyć?
 
Siła kobiet polega na obopólnej i wzajemnej motywacji do ćwiczeń, wsparciu psychicznym oraz motywacji do przestrzegania zaleceń żywieniowych, dlatego też wiele kobiet decyduje się na wspólne ćwiczenia. Nic dziwnego że kobiety chętniej szukają trenerki personalnej, z którą będą mogły się utożsamiać, porozmawiać o kompleksach czy też zwyczajnie poplotkować. Znajomość genetyki kobiet, układu hormonalnego, a nawet kompleksów ułatwia mi pracę z kobietami, ponieważ sama jestem kobietą.
 
Proszę o przyznanie się, nad jaką częścią ciała musi Pani najwięcej pracować?
 
W pełni akceptuję swoje ciało, choć jak każda kobieta mam kompleksy. Największą uwagę przykładam do treningu mięśni brzucha, w szczególności dbam o mięśnie głębokie, które stabilizują kręgosłup i całe ciało.
 
 
Na czym polega Pani usługa konsultacja online?
 
Na podstawie wywiadu zdrowotnego, żywieniowego oraz rozmowy, ustalam indywidualnie dopasowany program ćwiczeń oraz jadłospis dla mojego podopiecznego „Online”.
 
Postępy monitoruję poprzez nadsyłane cykliczne zdjęcia. Przez cały okres współpracy, pozostajemy w stałym kontakcie online. Na bieżąco modyfikuję zestaw ćwiczeń, dopasowuję kaloryczność posiłków oraz co najważniejsze motywuję - zapewniam stałą opiekę.
 
Na jakie ćwiczenia warto postawić jesienią?
 
Siłownia
Jogging
Aqua aerobic
Pływanie
Squash
Nordic Walking
 
Proszę o wyjaśnienie, kiedy najlepiej jest biegać - rano czy wieczorem?
 
Bieganie rano lub wieczorem ma swoje plusy i minusy, ale tak naprawdę nie ma większego znaczenia i zależy od naszych priorytetów lub trybu życia. Każda pora ma swoje wady i zalety, natomiast to my, na podstawie oceny własnego trybu życia, możemy najlepiej ocenić, kiedy zainwestować swój czas w zdrowie. Biegając rano, przyspieszymy metabolizm na resztę dnia, natomiast wieczorne bieganie może powodować problemy z zasypianiem. Jedni będą bardziej wydajni rano drudzy natomiast wieczorem, jest to kwestia indywidualna - cenna tutaj będzie znajomość swojego organizmu. Dla tych, którzy mają problemy z porannym wstawaniem, polecam bieganie wieczorem, które przy okazji odstresuje po ciężkim dniu pracy.
 
 
Dużą uwagę poświęca Pani zdrowemu odżywaniu. Czy poleca Pani odżywki białkowe?
 
Odżywki białkowe polecam osobom, które nie mają czasu na przygotowanie tradycyjnego posiłku, w pracy, w szkole, w podróży czy też po treningu, a także osobom, które nie będą miały możliwości zjedzenia pełnowartościowego posiłku do godziny po aktywności fizycznej. Porcja łatwo przyswajalnego białka, to lepsza regeneracja, szybszy metabolizm i uczucie sytości.
 
Osobiście jestem zwolenniczką tradycyjnego żywienia, zawsze staram się wygospodarować czas na przygotowanie zdrowych i pełnowartościowych posiłków.
 
Czy rzeczywiście warto pić dużo wody?
 
 
Woda to główny składnik naszego organizmu. Nawet niewielki jej niedobór prowadzi do zaburzeń procesów metabolicznych i osłabienia mechanizmu usuwania niebezpiecznych toksyn. Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu - bez niej poszczególne układy działają wolno i nieefektywnie.
 
Zalety picia wody:
 
- pomaga podczas odchudzania (pobudza metabolizm)
- redukuje cellulit
- dodaje energii
- poprawia trawienie
- jest pomocna podczas aktywności fizycznej
- usuwa toksyny z organizmu
- doskonale gasi pragnienie
-nawilża skórę, przez co poprawia jej wygląd i elastyczność
-pomaga w dostarczaniu składników odżywczych do wszystkich narządów
-poprawia funkcjonowanie nerek, zmniejsza infekcje dróg moczowych oraz kamienicy nerkowej
- powoduje spadek łaknienia
 
 
Należy wypijać co najmniej 2 litry wody dziennie, więcej wtedy gdy wykonujemy ćwiczenia. Pamiętajmy, iż do płynów, oprócz wody, zaliczamy również zupy oraz soki zawarte w warzywach i owocach.
 
Dla przykładu, arbuz zawiera nawet do 90% wody, pomidory i ogórki nawet 96%.
 
Niektóre płyny takie jak herbata, kawa czy alkohol odwadniają, ponieważ są to napoje moczopędne, dlatego warto uzupełniać niedobory wody w organizmie. Wodę należy pić regularnie, małymi łykami i w nie za dużych ilościach. Natomiast nie należy pić wody w trakcie posiłków, ponieważ zmniejsza to stężenie enzymów trawiennych i utrudnia trawienie. Najlepiej jest pić 10 minut przed jedzeniem i po jedzeniu.
 
MÓJ SPOSÓB NA PORANNE NAWODNIENIE ORGANIZMU, POLECAM.
 
1 łyżka nasion chia
1 szklanka wody mineralnej
1/2 cytryny
 
oraz
 
1 szklanka wody mineralnej
szczypta soli himalajskiej
 
 

 

 

Agnieszka Szczepaniak – trener personalny, inicjator i organizator wydarzenia sportowego "Babskie zrzucanie". Trener online i autorka programu treningowego dla kobiet w ciąży. 

Polecamy: 

https://www.facebook.com/szczepaniakagnieszka?fref=ts 

https://instagram.com/agnieszkaszczepaniak/

 

Autor: 
Agnieszka Szczepaniak - trenerka, Marta Chowaniec

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Komentarze

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
Dorota Niewiadomska

Solidarność...jajników to się ceni Wink 

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
Malinka23

niestety ze wzgledu na stan zdrowia nie mogę sobie pozwolić na ćwiczenia. Ograniczam się tylko do spacerów Cray 2 ale przyznam artykuł ciekawy

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
basiamiecz715

Chciało by się mieć takie ciałko......... nie lubię ćwiczyć, ale jeżdże na rowerze i dużo spaceruje....

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
sisi13

Ja dziś ćwiczyłam dźwiganie, podnoszenie i sadzenie thuj Smile

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
bozenkaxxj

Bardzo ciekawy artykuł, ćwiczenia jakoś ida mi opornie, czas to zmienić.

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
weronkaa84

Do ćwiczeń ciężko mi się przekonać, zwłaszcza, że w domu obowiązków niemało Smile

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
hanover

Ja się staram ćwiczyć, kiedyś więcej robiłam w temacie teraz minimum bo niestety też domowe obowiązki mnie przytłaczają, ale z konsultacji online bym nie skorzystała

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
alonek

Bardzo fajny i motywujący artykuł. Kiedyś ćwiczyłam codziennie ale z powodu stresu przestałam. Niebawem znowu zaczynam :). Ale konsultacje przez Sieć nie są dla mnie.

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
Annabelle

Planuję wziąć się za siebie...po kilku nieudanych próbach, wierzę że tym razem się uda Good

uid); $img = '/sites/all/themes/fnl_tpl_temp/images/ona.jpg'; if(isset($user->field_avatar['und'][0]['uri'])){ $img = image_style_url('avatar', $user->field_avatar['und'][0]['uri']); } echo ''; ?>
anecia

Fajny artykuł a takie ciałko to marzenie