Odkrywamy tajemnice perfum niszowych!

Odkrywamy tajemnice perfum niszowych!

Dlaczego nazywa się je niszowymi?

Okazuje się, że określenie „niszowe” odnosi się do niskiego nakładu, w jakim są produkowane perfumy oraz związanej z tym niedostępności – zakupienie niektórych z nich niemalże graczy z cudem. Cały wizerunek marki niszowej budowany jest na tym poczuciu wyjątkowości i luksusu, które towarzyszy zapachowi właśnie ze względu na to, że można go zdobyć jedynie 2-3 sklepach w Europie. Co ciekawe, prawdziwi miłośnicy oryginalnych, niszowych aromatów są w stanie zrobić naprawdę dużo, by je zdobyć. Takie marki, jak Diptyque, Montale, Amouage czy Serge Lutens, zdecydowanie nie muszą się martwić niskimi przychodami, nawet pomimo niskich nakładów perfum!

Perfumy niszowe – zapachy „bez twarzy”

Nie ulega wątpliwości, że większość znanych, popularnych perfum jest nieodłącznie związana z twarzą, która je reklamowała. Czując słodziutki zapach La Vie Est Belle od Lancome od razu widzimy przed oczami Julię Roberts w balowej sukni, a Miss Dior budzi jednoznaczne skojarzenia z Natalie Portman w wyjątkowo romantycznym i kobiecym wydaniu. Zapachy niszowe są natomiast perfumami bez twarzy – ich twórcy rezygnują z reklamy na szeroką skalę z gwiazdami, z którymi mógłby się utożsamiać użytkownik. Zamiast tego stawiają na starannie przemyślaną reklamę, w której zazwyczaj promuje się „nos perfum”, czyli ich twórcę.
 

Aromaty dalekie od drogeryjnych

Nie można zaprzeczyć temu, że perfumy znajdujące się na drogeryjnych półkach zazwyczaj są dość sztampowe i opierają się na tych samych składnikach, które są uznawane za najlepiej odbierane przez nasz zmysł węchu – jedynie zestawionych w inny sposób. Trudno tu zatem o prawdziwe zaskoczenie czy efekt wow, który zmusi nas do głębszej refleksji nad naturą perfum. W zapachach niszowych chodzi właśnie o to, by zaintrygować użytkownika nietuzinkowymi połączeniami, które zmuszą go do myślenia. Zapach gliny, ziemi świeżo po deszczu czy skóry z nutką soli to tylko kilka pomysłów niszowych twórców, które spotkały się z największym zainteresowaniem odbiorców.
 

Dlaczego perfumy niszowe są droższe od „normalnych”?

Nie da się ukryć, że ceny perfum niszowych znacznie różnią się od standardowych zapachów drogeryjnych i to na nasza niekorzyść. Skąd ta różnica? Duży wpływ na to ma już wcześniej wspomniany niski nakład – są produkowane w ograniczonej ilości, a po wyczerpaniu limitu nie wraca się już do tej receptury. Nic dziwnego, że trzeba więcej zapłacić za coś tak unikatowego. Twórcy perfum niszowych najczęściej sięgają również po wyselekcjonowane, rzadko spotykane składniki, które nie należą do najtańszych. Kupując produkt stworzony z wysokiej jakości składników musimy być świadomi tego, że jego cena będzie znacznie wyższa niż w przypadku perfum ze średniej półki cenowej.


fot. materiały prasowe

 
Udostępnij:
0