Face&Look > URODA > Sauna – sposób na relaks i piękną skórę

Sauna – sposób na relaks i piękną skórę

Znana już w starożytności po dziś dzień cieszy się dużą popularnością. W Finlandii zabiegi w saunie są rytuałem codziennym. Sauna to zdrowie, uroda i fantastyczny relaks!

 

Jesienią, kiedy za oknem zimno i deszczowo pragniemy znaleźć się w zacisznym miejscu, cieple i relaksującym klimacie. Wszystko to da nam sauna! Znana już w starożytności po dziś dzień cieszy się dużą popularnością. W Finlandii zabiegi w saunie są rytuałem codziennym. Sauna to zdrowie, uroda i fantastyczny relaks!

Zbawienna dla zdrowia gorąca temperatura panująca w fińskiej saunie stymuluje produkcję przeciwciał we krwi, wpływając przez to pozytywnie na nasz układ immunologiczny – zwiększając naszą odporność. Osoby regularnie korzystające z sauny są rzadziej narażone na przeziębienia oraz lepiej radzą sobie z chorobami, lepiej reagują na zmieniające się warunki pogodowe, zimno oraz wilgoć. Temperatury panujące w saunie mogą pomóc osobom cierpiącym na zapalenie oskrzeli czy astmę. Błony śluzowe dróg oddechowych są lepiej ukrwione i oczyszczone. Kąpiele w saunie korzystnie wpływają na reumatyzm, bóle stawów i kości oraz różnego rodzaju choroby skórne.

Główną zaletą korzystania sauny jest trening dla serca i układu krwionośnego.

Dlaczego sauna jest taka popularna?

Przy połączeniu “kąpieli w saunie” z prawidłowym schłodzeniem organizmu możemy się cieszyć świetnymi efektami. Zimny prysznic powoduje, bowiem kurczenie naczyń krwionośnych oraz stabilizuje układ krążenia. Ważne jest, aby chłodzić organizm odpowiednio długo, tak aby zniwelować “sztuczną gorączkę”. Doskonale nadaje się do tego kąpiel stóp w gorącej wodzie. Powoduje ona powtórne rozkurczenie się naczyń krwionośnych i transport ciepła do powierzchni skóry.

Optymalny czas, jaki powinno się przeznaczyć na saunę wynosi od 1 do 3 godzin. Decydującym czynnikiem są fazy spoczynku pomiędzy kąpielami w saunie. Błogi stan ukojenia i odprężenia spowodowany różnicą gorąca i zimna stymuluje produkcję hormonów szczęścia, serotoniny i dopaminy. 1 do 2 godzin po wizycie w saunie następuję przyjemny stan zmęczenia, co przemawia za korzystaniem z sauny w godzinach wieczornych. Prawidłowo stosowane kąpiele w saunie mają bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Organizm oczyszcza się z toksyn a skóra wygląda czysto i zdrowo. Sauna to patent na jesienny, zdrowy relaks!

Dodaj komentarz

Komentarze

banna1989

Sauna to rewelacyjny sposób na odprężenie, relaks i pozbycie się toksyn z organizmu Wink

aagnieszkaa1

Wolę saunę mokrą niż tą suchą. Lepiej się w niej oddycha.

weronkaa84

Nie korzystałam jeszcze z sauny, ale z chęcią bym spróbowała Smile

aneta11

Ciekawe artykuły

bozenkaxxj

Jakoś mnie nie ciagnie do sauny chociaż gdybym miała okazję to bym skorzystała Smile

elcia1995

Mmm uwielbiam saune, cera po regularnych wizytach w saunie jest znacznie jedrniejsza i ma fajniejszy koloryt Smile

Julia Suszczynska

Ciekawa lektura, chętnie przeczytałam Smile

annasus

Ciekawy artykuł, cenne wskazówki Smile

wampa

ostatnio nie mam czasu na saunę