Face&Look > ZDROWIE > DIETA > FITNESS > Siostry Bukowskie: Jak podjadać i nie tyć?

Siostry Bukowskie: Jak podjadać i nie tyć?

Jesień nie lubi współpracować z figurą. Za oknem robi się nieprzyjemnie, a wieczory coraz dłuższe. Lubimy zapalić świeczki, zaprosić kogoś, wrzucić film i odpalić wielką paczkę chipsów. Smutna pogoda sprzyja jedzeniu, bo to poprawia nastrój. 
 
Pamiętam jak bardzo uwielbiałam spędzać piątkowy wieczór w kinie, chrupać karmelowy popcorn i prawić o głupotach. Wówczas cały ciężko przepracowany tydzień nabierał sensu. Z racji tego, że mój kinowy towarzysz wykruszył się, postanawiam sobie, że przestanę chodzić do kina na popcorn, a zacznę na film! Bo co to za przyjemność jeść w samotności? No dobra, spora. Ale jak się dzieli grzech na dwoje to mniej ciąży. Moim największym grzechem jest jedzenie z nudów albo wtedy, gdy mam niesamowicie dobry humor. Jak tego uniknąć? Znawcy twierdzą, że trzeba zająć się czymś innym, zająć umysł czymś, co bardziej absorbuje i odciąga myśli od jedzenia. A gdy czytasz, uczysz się lub oglądasz "Na Wspólnej", to czym innym masz się zająć? Oczywiste, że jedzeniem!
 
 
Można podjadać i nie tyć. Jak? Wystarczy robić to z głową. Zamiast pustych kalorii zjadanych w postaci M&M-sów czy paprykowych chipsów można przegryzać chrupiącą marchewką albo jabłkiem. Wiadomo, to jakby upierać się, że jazda tramwajem jest wygodniejsza od podróżowania Lamborghini. Nikogo nie zamierzamy przekonywać, że Pringelsy albo Mleczne Gwiazdki nie są wyśmienite! Chodzi o to, że do niektórych rzeczy łatwo można się przyzwyczaić, a zdrowe nawyki (wbrew pozorom) szybko wchodzą w krew. Poza tym słodycz jedzona od święta smakuje dużo lepiej niż ta pochłaniania z nudów.
 
 
Fajnie jest chrupać bez wyrzutów sumienia. Ale, o dziwo, można! W dzisiejszym poście kilka pomysłów na przekąski poniżej 150 kcal.
 
CHIPSY NATURALNE
Największym wrogiem mojej figury są i na zawsze pozostaną chipsy! Smakują wybornie, ale problem w tym, że gdy już dorwę się do paczki, to zjadam, zjadam, zjadam... ile by ich nie było, tyle zjem! I nawet nie chodzi o to, że są wysokokaloryczne, ale o to, że zawierają bardzo dużo substancji chemicznych i soli. Kiedyś nie wyobrażałam sobie seansu filmowego bez paczki czegoś do chrupania. Dziś również, dlatego sięgam po zdrowszą wersję. Wiadomo, nic nie zastąpi tłuściutkich chipsów, nie oszukujmy się. Ale tym, którzy dbają o zdrowie, proponujemy naturalne chipsy z marchewki, jabłka, ziemniaka albo buraka. Znajdziesz je w większości sklepów spożywczych. 
 
WAFLE RYŻOWE 
Wafle ryżowe mogą być smaczną przekąską między posiłkami pod warunkiem, że nie zjemy całej paczki na raz. Dwa wafle to 80 kcal, idealnie smakują z jogurtem naturalnym, zmiksowanymi truskawkami i cynamonem.
 
JABŁKO
Dlaczego warto jeść jabłka? Wspomagają trawienie, odkwaszają organizm, mają działanie moczopędne, sycą i dostarczają niewiele kalorii. Jedno jabłko to ok. 60 kcal.
 
OGÓREK KISZONY
Dlaczego warto jeść kiszonki?
- regulują przemianę materii pomagając trawić węglowodany, tłuszcze i białka
- podwyższają odporność na infekcje i przyspieszają spalanie kalorii
- węglowodany zostają wykorzystane do fermentacji, więc mają niską wartość kaloryczną
- dostarczamy organizmowi pożytecznych bakterii fermentacji mlekowej
- przetwarzane są w sposób naturalny
- 1 średni ogórek to 6 kcal.
 
WARZYWA Z JOGURTEM KOZIM
Charakterystyczny smak koziego mleka pokochałam stosunkowo niedawno. Świetnie sprawdza się spożywany bez niczego, ale również jako dodatek do warzyw czy sałatek. Dziś proponujemy zdrową przekąskę w postaci pokrojonej w paski natki pietruszki, papryki, marchewki, maczanych w pysznym kozim jogurcie. Pycha!

Tekst i zdjęcia: Siostry Bukowskie

 

Siostry Bukowskie

Siostry Bukowskie, czyli Patrycja i Martyna Bukowskie to energetyczny rodzinny duet, który dzień w dzień wstaje z głową pełną pomysłów i motywuje swoich fanów do stałej pracy nad sobą z uśmiechem na twarzy. 
Największą popularność Pati i Marsi zyskały dzięki promocji zdrowego trybu życia na swoim blogu, którego prowadzą już od 2012 roku! Od pięciu lat konsekwentnie się rozwijają i dbają o każdy, nawet najmniejszy aspekt działalności. Wyznają zdroworozsądkową zasadę stawiania sobie granic wyrozumiałości, która pozwala zachować balans między dążeniem do idealnej sylwetki, a obowiązkami dnia codziennego. W myśl tej reguły sport traktują, jako swoisty rodzaj higieny osobistej potrzebny każdemu współczesnemu człowiekowi. Siostry są zdania, że aktywność fizyczna powinna przychodzić naturalnie i automatycznie, jak poranne śniadanie lub mycie włosów. Tym właśnie chcą się dzielić z innymi. 
Innowacyjne podejście do tematyki fitnessu przysporzyło siostrom wielu sympatyków: ich fanpage ma już ponad 220 tys. polubień, a ich blog odwiedzono już niemal 9,8 mln razy - dzięki temu Pati i Marsi są najbardziej popularnym rodzeństwem w polskim Internecie.
 

Dodaj komentarz

Komentarze

sisi13

Dla mnie wafle z jogurtem nie smakują idealnie. Mam inne ideały.

Patrycja Bukowska

Idealnie nie smakują ale, niestety, to co smakuje ideanie niekoniecznie współpracuje z sylwetką. Sad

kylaina

Ja ostatnio zaczęłam zajadać się waflami i pestkami Blum 3

Patrycja Bukowska

my też je lubimy ! <3 

JULA7

Święta prawda: "słodycze jedzone odświęta" smakuja o niebo lepiej

Patrycja Bukowska

Jemy słodycze raz w tygodniu dzięki czemu smakują trzy razy smaczniej Biggrin

kasiapl

lubię wafle ryżowe albo kukurydziane jako przekąskę, aczkolwiek łatwo "wchodzą" więc może wejść sporo kalorii Blum 3 Polecam chrupać marchewkę Smile

Patrycja Bukowska

Marchewka to super rozwiązanie, albo seler naciowy ! Biggrin