Sposób odżywiania a zdrowa skóra - jaki mają ze sobą związek?

Każda z nas chce pięknie wyglądać. Czasami tracimy mnóstwo czasu oraz pieniędzy na zabiegi i ćwiczenia, ale wiele z nas zapomina o najważniejszym elemencie, bez którego wysiłek nie ma większego sensu, ponieważ i tak nie przyniesie zamierzonych efektów. Tym ważnym elementem jest odpowiednie i zdrowe odżywianie się.

Niewłaściwie zbilansowana dieta, opierająca się na nadmiernym spożywaniu tłuszczów nasyconych oraz szybko przyswajalnych węglowodanów, powoduje nadmierne wydzielanie insuliny i nasilenie produkcji tłuszczów. Nadmierna podaż soli odpowiada za zatrzymanie się wody w organizmie, a to z kolei powoduje powstanie na naszej skórze niechcianego cellulitu. Kolejnym błędem jaki często popełniamy jest spożycie niewystarczającej ilości błonnika, które powoduje zaparcia i zmniejszenie elastyczności naczyń krwionośnych, a to z kolei w konsekwencji prowadzi do zastoju krwi i zwiększenia przepuszczalności naczyń włosowatych. Negatywny wpływ na naszą skórę mają również napoje gazowane, fast foody oraz palenie papierosów.  Przyczyniają się one do zmian w mikrokrążeniu i niedotlenienia tkanek oraz wzrostu ilości wolnych rodników. Jakie pożywienie sprzyja więc ładnemu wyglądowi skóry?

Przede wszystkim białko, czyli podstawowy budulec większości tkanek ciała. Jest ono niezbędne do tego, aby skóra wyglądała ładnie i młodo. Warto wybierać białko pełnowartościowe z chudego nabiału (np. jogurt naturalny, kefir czy maślanka), chudego mięsa (najlepiej drobiu bez skóry), jaj (nie więcej niż 3 razy na tydzień) i ryb (najlepiej tłustych ze względu na kwasy omega 3). Kolejnym ważnym elementem diety powinny być kwasy omega 3. Występują one głównie w tłustych rybach np. łosoś, makrela, halibut i inne. Kwasy te w mniejszych ilościach znajdziemy także oleju z siemienia lnianego, pestkach dyni i innych. Brak kwasów tłuszczowych w jadłospisie oznacza także ich brak w płaszczu lipidowym, a każda komórka skóry jest chroniona właśnie takim płaszczem, który warunkuje prawidłowe funkcjonowanie oraz zdrowy wygląd skóry. Jeżeli więc nie spożywamy kwasów omega 3, może nastąpić wysuszenie naskórka, nadmierne złuszczanie się warstwy rogowej naskórka, a skóra staje się wtedy wrażliwa, bardziej narażona na wszelkiego rodzaju szkodliwe czynniki zewnętrzne, a w rezultacie szybciej widoczne są na niej oznaki starzenia.

Kolejnym źródłem zdrowia naszej skóry jest woda! Nie przypadkiem jest ona określana jako płyn życia i źródło młodości. Od najmłodszych lat, zaraz obok białka jest głównym budulcem naszego organizmu. Wraz z wiekiem spada udział wody i zwiększa się udział tłuszczu. Dlatego tez nasza skóra nie jest taka delikatna i miękka całe życie. Jest to naturalny proces, który pijąc minimum półtora litra wody dziennie można troszkę spowolnić! Warto sięgać również po zieloną herbatę, która jest bogata w antyoksydanty. Cynk, zwany również pierwiastkiem zdrowia i życia, podobnie jak inne składniki diety, które zostały tutaj wymienione ma bardzo ważny wpływ na wygląd naszej skóry, włosów i paznokci. Znajdziemy go w owocach morza, w rybach, w pestkach dyni oraz w oleju z pestek dyni.

Pamiętajmy więc aby zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe odżywianie, ponieważ od niego zależy to jak będziemy wyglądać i jak będziemy się czuć. Ogromną rolę ma także regularne spożywanie posiłków. Najlepsze efekty przynosi 5 zdrowych posiłków dziennie jedzonych co 3 godziny.

Poniżej przedstawiamy przykładowy jadłospis na cały dzień

Śniadanie: kanapki na chlebie pełnoziarnistym z chudym twarożkiem, oraz kiełkami rzodkiewki + zielona herbata

II Śniadanie: mandarynka + kiwi lub jogurt owocowy z otrębami

Obiad: pieczony łosoś z sokiem z cytryny + ziemniaki posypane natką pietruszki + surówka z kapusty kiszonej + zielona herbata

Podwieczorek: koktajl mleczno - owocowy (np. maślanka + truskawki) z płatkami migdałowymi

Kolacja: sałatka grecka z oliwą extra virgin + chleb pełnoziarnisty lub sałata z pomidorami i oliwą, posypana orzechami włoskimi.

Autor: 
Esti / www.estellefashion.pl

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Komentarze

bozenkaxxj

Ciekawy artykuł, cenne wskazówki

Malinka23

to prawda, o więcej takich artykułów prosimy 

anecia

Bardzo ciekawy artykuł i to prawda że odżywianie ma duży wpływ na naszą skórę.

nishita27

Z rybami i jajkami to u mnie mały problem jest ale staram się to troszkę zmieniać. Bardzo pożyteczny artykuł Smile

MangoMania

Nie ważne ile jemy ważne co!

kalista

MangoMania jestem dokładnie takiego samego zdania!

claudiq1990

jesteśmy tym co jemy Smile

Marylka771

cenne wskazówki

wwviola

ciekawy artykół, ja już od lat stosuje ta zasade

kasiaa

Bardzo ciekawy artykuł, czasami w pospiechu nie zastanawiamy sie co jemy

Niezapominajka277

oczywiście że to co jemy ma wpływ na naszą skórę:)

Masza

Ależ apatycznie wyglądają te sałatki.Od razu zrobiłam się głodna.

sisi13

Im jestem starsza tym wiekszy wpływ widzę tego co zjadam na to jak wyglądam.

justajustyna

Cenne wskazówki i ukierunkowanie aby żyło nam się lepiej

gamzurek5

Mam ogromny problem z regularnymi posiłkami, często w pracy w natłoku obowiązków nie mam czasu zjeść, a gdy wracam do domu to rzucam się na wszystko co smaczne.

weronkaa84

Dzięki regularnym posiłkom zrzuciłam 20 kg w ciągu 6-7 miesięcy. Warto być systematycznym Smile

basiamiecz715

Super artykuł ,cenne wskazówki, kazda z nas chce pięknie wyglądać i dla tego stosujmy sie do tych zaleceń.

OLIWIA25

Warto się dostosować do tych wskazówek Smile

aneta11

Ciekawe artykuły

Pradip

Zawsze jak czytam proponowane zdrowe jadłospisy to mi się wydaje że czas pomiędzy posiłkami musiałabym poświęcać na przygotowywanie kolejnego posiłku :/

nadii2424@wp.pl

Smakowity ten przykładowy jadłospis. Aż się zrobiłam głodna

Emillly88

Uwielbiam zieloną herbatkę:) i ryby też, niestety słodycze również, na pewno nie jest to bez wpływu na moją cerę

elcia1995

Odżywianie, to myślę 80% sukcesu, jeśli chodzi o zdrowy i promienny wygląd naszej cery, pozostałe 20% to dopiero pielęgnacja, także warto zadbać o to, co jemy Smile

Julia Suszczynska

Ciekawa lektura, chętnie przeczytałam Smile

annasus

Ciekawy artykuł, cenne wskazówki Smile

wampa

to co jemy przekłada się na nasz wygląd

Malinka23

uwielbiam takie jedzonko Biggrin

Malinka23

artykuł bardzo ciekawy , pochłonął mnie do reszty! 

produkty partnerów