Face&Look > MODA > PORADY > ZDROWIE > DIETA > Szczuplejsza sylwetka? To wcale nie jest trudne!

Szczuplejsza sylwetka? To wcale nie jest trudne!

Nie potrzeba wielkich wyrzeczeń, aby schudnąć. Wystarczy wprowadzić w swoje życie kilka prostych zasad, by w niedługim czasie zacząć cieszyć się dobrym samopoczuciem i smuklejszą sylwetką.

 
W styczniu wiele osób pragnie zawalczyć o ładne ciało i dobre samopoczucie. Aby bezpiecznie i na stałe zrzucić nadprogramowe kilogramy warto zmienić niektóre nawyki.

Jak zacząć?

Najbezpieczniejszy i najzdrowszy ubytek wagi to ok. 0,5-1 kilogram na tydzień. Przy małej zmianie nawyków żywieniowych i odpowiedniej motywacji pierwsze efekty zaobserwujemy już po ok. 10-14 dniach, co skutecznie zmotywuje nas do dalszej pracy. Według Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ) codziennie przynajmniej 30-45 minut powinniśmy poświęcić na aktywność fizyczną. Możliwości jest bardzo wiele, bo wokół nas powstaje coraz więcej klubów fitness, a nawet grup biegowych o różnym stopniu zaawansowania. Dla tych co nie przepadają za ćwiczeniami polecamy przede wszystkim spacery. Nawet, gdy za oknem mróz, warto np. po wieczornym posiłku ubrać się odpowiednio i pomaszerować wzdłuż osiedla. Wieczorem masz zbyt wiele obowiązków? Postaraj się wstawać 15 minut wcześniej i część drogi do pracy pokonaj szybkim marszem, a zamiast używać windy – zacznij chodzić po schodach.
 Przy zmianie nawyków żywieniowych i wzmożonej aktywności fizycznej nie zapominajmy także o regeneracji organizmu oraz jego odpowiednim nawodnieniu. Siedem godzin snu i przynajmniej 2 litry wody dziennie to absolutne minimum. Pamiętajmy również o pozytywnym nastawieniu do życia i naszych bliskich. Przestrzeganie zasady Work-Life-Balance jest niezwykle istotne w prawidłowym, codziennym funkcjonowaniu  mówi Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Posiłki sprzyjające zgrabnej sylwetce 

Piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej wskazują, że podstawą zdrowego odżywiania są warzywa i owoce. Powinny stanowić co najmniej 50% tego, co jemy. W dalszej kolejności rekomendowane są produkty zbożowe, nabiał a dopiero na końcu mięso, ryby i tłuszcze. Zimą na szczęście mamy sporo smacznych produktów, dzięki którym w krótkim czasie możemy przygotować pyszny posiłek. Polecamy przede wszystkim zupy-krem na bazie pieczonych buraków, czy marchwi oraz ciepłe sałatki, których podstawą będą grube kasze lub pełnoziarniste makarony. Dodajmy do tego porcję dobrej jakości białka w postaci np. fasoli (ugotowanej lub z puszki), czy chude gatunki mięs i pełnowartościowy, zdrowy posiłek mamy gotowy! W ramach szybkich przekąsek polecamy owoce cytrusowe, które o tej porze są najsmaczniejsze, chipsy z jarmużu i warzywa z dodatkiem hummusu lub guacamole. Postarajmy się także, by z naszego jadłospisu wyeliminować nadmiar soli i cukru, a także unikać produktów wysoko przetworzonych.
 Ze względu na wyższą kaloryczność i większą zawartość cukru w owocach niż w warzywach, przy redukcji masy ciała w naszym menu powinny dominować warzywa. Pamiętajmy również o regularnym jedzeniu, czyli co 3-4 godzinny. To zapewnia trwałe uczucie sytości i zapobiega nagłym napadom tzw. wilczego głodu. Kilka razy w tygodniu polecam mięso zastąpić roślinami strączkowymi. To bardzo dobre źródło białka, i błonnika, które są istotne w kontroli masy ciała  podpowiada Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.
 
Maczfit to catering dietetyczny dostarczany pod wskazany adres, który jest obecny w każdym województwie Polski. Stworzone dla osób, które chcą zadbać o zdrowie swoje oraz całej rodziny. Przygotowywane pod okiem ekspertów-dietetyków posiłki cechują się nie tylko wysoką, restauracyjną jakością, ale również odpowiednim zbilansowaniem i poziomem kaloryczności dobranym do potrzeb każdego klienta. W ofercie firmy jest aż 21 programów dietetycznych w tym soki cold press.
fot. materiały prasowe
 

Dodaj komentarz

Komentarze

Cameleonka

Staram się pamiętać o proporcjach w odżywianiu i o tym aby w okresie zimowym nie zabrakło kiszonek Smile ostatnio gustuję w kiszonej marchewce a jeszcze nie dawno nie miałam pojęcia, że marchew można kisić.

eliska

Cameleonka podrzuć przepis na kiszona marchewke chętnie bym wypróbowała

Cameleonka

Warto eliska, ja lubię nowe smaki i dla mnie ta marchew jest ciekawostką. Przepis prosty bo jak na kiszone ogórki: na 2kg marchwi - zagotować 4l wody z 4 łyżkami soli, dodać 3 ząbki czosnku, 5 ziaren ziela i 3 listki laurowe. Ostudzoną zalewą zalać marchew, po 7 dniach już może być, optymalnie po 10. Wtedy przenieść w chłodne miejsce. W przepisie jest marchew pokrojona w plasterki. Natomiast gdy będę robić kolejną porcję, wypróbuję startą na grubych oczkach aby uzyskać wersję sałatkową. Szybciej też zmięknie niż plasterkowana. Smacznego Smile

eliska

Dzięki bardzo lubie takie nowości i w najblizszym czasie wyprobuję ale też zetrę na tarce o grubych oczkach aby szybciej wyprobować

Cameleonka

daj znać jak wrażenia smakowe Wink Ja też następną porcję zrobię ze startej, wydaje mi się, że lepiej ją wkomponować w jakąś sałatkę niż plastry.

finezja

Umiar i umiejętność składania posiłków to chyba filar wszystkiego.Korzystanie z dobrodziejstw sezonowych danej pory to fajna sprawa.Nasz organizm samoistnie przygotowuje się na to co w danej chwili jest dostępne.Obecnie kiszonki,warzywa korzenne czy jabłka itp.To jest klucz do zadbanej sylwetki Smile 

maybe92

Najlepiej wdrożyć zdrowy i odpowiednio zbilansowany sposób odżywiania na zawsze, nie na chwilę Smile

Anna Kloc

Kiszona marchewka?

Cameleonka

Tak, polecam Smile

basiamiecz715

Fajny artykuł ,ja to wszystko wiem ,ale jednak ....nie chudnę  Sad

eliska

Uwielbiam kiszonki kapusta kiszona czy ogórki, ja nawet piję wode z ogorków uwielbiam

Cameleonka

teraz dojdzie jeszcze woda z marchewek Smile trochę łagodniejsza ale bardzo podobna wg mnie. Nie dodaj tylko zbyt dużo ziela i liści bo niepotrzebnie zmienia smak zalewy. Nie zawsze więcej znaczy lepiej Wink

Beatris20

Zbilansowana dieta to podstawa, dlaczego jej podstaw nie uczą nas w szkole?

Patula

Nie muszę sie odchudzać ale warzywa uwielbiam i kiszonki uwielbiam szczególnie zimą

S-wa

nie muszę zrzucać kg i z tego się cieszę !

ziajka wt

Ciekawy artykuł

natgav

Czas rozpocząć przygotowania do sezonu letniego Smile

sisi13

Gdyby to było takie proste to nie byłoby osób z nadbagażem.