TOPSHOP na sezon jesień/zima 2013

TOPSHOP na sezon jesień/zima 2013

The Craft

Linia gotycka oparta jest głównie na odniesieniach do kultowego filmu Szkoła czarownic (The Craft), opowiadającego o czterech nastolatkach zafascynowanych czarną magią.
Nowoczesne materiały i proste, klasyczne sylwetki zostały zestawione z elementami oversize, wyjętymi z szafy chłopaka z college’u. Mroczne nadruki przywołujące na myśl ciemny las, rozmyte kwiatowe wzory w kolorach purpury i czerni, wełniane swetry
z aplikacjami łączone z gotyckimi spódnicami midi i maxi – te elementy idealnie wpisują się w linię The Craft. Ważnym urozmaiceniem tej mrocznej linii są detale. Ubrania zdobią kolorowe hafty i subtelne aplikacje z ćwieków. W linii pojawią się również zdobione kombinezony oraz ubrania w stylu pin-up, odszyte z delikatnych materiałów.

Świat Margot

Linia „Świat Margot” wzorowana jest na wizerunkach kultowych bohaterek filmów Wesa Andersona – Suzy z Kochanków z księżyca (Moonrise Kingdom) oraz Gwyneth Paltrow jako Margot w  Genialnym Klanie (The Royal Tenenbaums). Linia opiera się głównie
na niesztampowym podejściu do łączenia kolorów i stylu retro – oczywiście
w nowoczesnym wydaniu. Główne elementy Świata Margot to kolekcja płaszczy
i kurtek urozmaiconych obszyciami z futra, kolorowymi kołnierzami w stylu vintage. Całość jest idealną alternatywą dla stylu boyfriend.
 

Proste, szyfonowe sukienki mini zestawiane są z winylowymi górami w graficznych formach. Nadchodzący sezon to czas ekscentrycznych spódnic, które nosi się z krótkimi topami, dopasowanymi swetrami oraz żakietami. To również wielki powrót spódnic ołówkowych! Wyraziste motywy – zwierzęce i roślinne oraz aplikacje balansujące
na granicy kiczu znajdziemy na swetrach i t-shirtach. Jesienią nie wstydźmy się też pokazać skarpetek – szczególnie w towarzystwie butów na platformach.   

Sztuka konceptualna

Antwerpia 1990 to linia nawiązująca do belgijskiej szkoły sztuki konceptualnej, która święciła triumfy we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Wyróżniała się wykorzystywaniem innowacyjnych materiałów i eksperymentalnych technik.
Jej przedstawiciele byli określani jako mistrzowie dekonstrukcji i awangardy. Wykorzystywali to, co najlepsze w klasycznych formach i prezentowali w nowoczesnym wydaniu. W centrum uwagi była zawsze konstrukcja i jakość. Inspiracją często stawały się klasyczne kroje zarezerwowane dla męskiej garderoby – dopasowane męskie spodnie, białe, popelinowe koszule i flauszowe płaszcze. Fascynacja rzeźbą i orgiami widoczna jest w asymetrycznych krojach, precyzyjnych zagięciach i funkcjonalnych detalach takich jak proste metalowe suwaki, szlufki czy napy.   

W kolekcji Topshop charakter dekonstruktywizmu widoczny jest w nietypowym łączeniu materiałów i zabawy teksturą. Kluczem kolekcji jest klasyczny tweed i flek zestawiany
z wyrazistymi materiałami – angorą, moherem, boucle czy filcem. W wielkim stylu powraca też polar. Świeży powiew do kolekcji wprowadzają współczesne materiały – winyl i polimer. Powlekane materiały kontrastują z obecnymi w kolekcji tkaninami i dają poczucie wyjątkowości.

Oversize, inspiracje męską garderobą, kształt kokonu – tak można określić dominujące sylwetki. Owalne formy uzyskuje się dzięki odpowiednim cięciom oraz raglanowym rękawom. Miejski charakter w kolekcji to widoczne sportowe ściegi, materiały (PCV czy pianka), kroje inspirowane strojami topowych sportowców – koniecznie w wersji oversize. W przeciwieństwie do wcześniej wymienionych trendów nadruki są proste, mają na celu wydobywać charakter materiałów. Paleta kolorów ogranicza się do białej kredy, grafitu, betonu, ciemnej zieleni, piaskowca i bordo. Sylwetki akcentują wyraziste barwy – stalowy, niebieski, złamany róż i purpura. 

 

 

Udostępnij:
0