Face&Look > ZDROWIE > FITNESS > Trening siłowy dla kobiet - efektywny trening sylwetki.

Trening siłowy dla kobiet - efektywny trening sylwetki.

Zamiast godzinami męczyć się na orbitreku, coraz więcej kobiet odkrywa zalety treningu siłowego. To bardzo dobry kierunek ponieważ budowanie mięśni przynosi wiele korzyści. Jednak aby zacząć bezpiecznie ćwiczyć mięśnie trzeba się do tego odpowiednio przygotować.

Nie bój się budowania mięśni

Zamiast rozmiaru zero, dobrze wytrenowane, atletyczne ciało stało się marzeniem wielu kobiet. Co powstrzymuje je przed podnoszeniem hantli? Strach, że w bardzo krótkim czasie można się przekształcić w „mięśniaka”. Jednak obawa ta jest całkowicie bezpodstawna, ponieważ kobiety mają zbyt mało testosteronu i zbyt dużo estrogenu we krwi, aby zbudować nadmierną masę mięśniową. Prawdopodobieństwo, że zostanie się kulturystą z dnia na dzień jest niewielkie. Natomiast szanse na wysportowaną i kobiecą sylwetkę są całkiem spore.

Trening siłowy dla kobiet to efektywny trening sylwetki

Bieganie lub jazda na rowerze pomagają spalać kalorie i bez wątpienia ułatwiają chudnięcie. Jednak aby ujędrnić swoje ciało, powinno się raczej polegać na treningu siłowym, który skutecznie modeluje sylwetkę. Poszczególne części ciała można specjalnie wytrenować i wymodelować. Jednocześnie dobrze wytrenowane mięśnie aktywują metabolizm i utrzymują wydolność przez cały dzień.

Na co zwrócić uwagę przed treningiem?

Podstawowa wskazówka dla wszystkich nowicjuszek w treningu siłowym brzmi: Wzmocnij kręgosłup! Kobiety powinny priorytetowo traktować stabilność kręgosłupa podczas zajęć na siłowni i jednocześnie pracować nad postawą, zanim zaczną podnosić ciężary. Odpowiednia postawa jest niezwykle ważna. Przed przystąpieniem do treningu siłowego całe ciało powinno być przygotowane i wzmocnione.

Trening siłowy dla kobiet - jak zacząć ćwiczyć?

Dla początkujących ważne jest, aby nauczyć się prawidłowej techniki i sekwencji ruchu. Przede wszystkim bez dużych dodatkowych obciążeń, ale z dużą ilością powtórzeń - to poprawia wytrzymałość mięśni. Dzięki temu można już po pierwszych kilku tygodniach zwiększyć obciążenie lub przejść do bardziej forsownych wariantów ćwiczeń.

Jak ciężkie powinny być ciężary?

To zależy od ambicji i poziomy treningu. Jednak osoby początkujące nie powinny przesadzać z obciążeniem. Im sprawniejsza osoba, tym większe wyzwania może podejmować. Bez względu na ilość powtórzeń, te ostatnie powinny być bardziej forsowne, aby mięśnie miały możliwość spalenia kalorii.

3 powtórzenia czy 10?

Trening siłowy jest zwykle wykonywany w trzech seriach, to znaczy, że wykonuje się określoną liczbę powtórzeń danego ćwiczenia (np. 15 razy), następnie robi się krótką przerwę. Całość wykonuje się 3 razy czyli 3 serie. Wersja zaawansowana jest szybsza, ale też bardziej męcząca. Wykonuje się 10 powtórzeń ćwiczenia. Ciężar musi być wtedy znacznie wyższy a technika ruchu właściwa. Niezależnie od wybranego wariantu badania pokazują, że efekt treningu jest taki sam dla obu.

Co jest lepsze - trening ze sprzętem czy z hantlami?

Obie opcje mają zalety. Osoby początkujące powinny zacząć od sprzętu ponieważ wykonywane ruchy są precyzyjne i z góry określone. Ryzyko nieprawidłowego wykonania ćwiczenia jest ograniczone. Z drugiej strony trening z hantlami jest bardziej wymagający i urozmaicony. Nie tylko podnosi się ciężar, ale także trzeba określić kierunek i zakres ruchu. Dlatego jest zalecany tylko dla zaawansowanych użytkowników.

Warto sprawdzić
NowoczesnySport.pl - Urządzenia do ćwiczeń w domu i nie tylko.

 

Na zakupy z promocjami zapraszamy do sklepu faceandlook.com

Tizmi Total Body Balm – wielozadaniowy balsam do pielęgnacji całego ciała. Cena promocyjna 17,49 zł

Dodaj komentarz