Znów kupiłaś za dużo? Poznaj marketingowe sztuczki, na które dajemy się złapać

Znów kupiłaś za dużo? Poznaj marketingowe sztuczki, na które dajemy się złapać
 
Po zakupach – choć wiemy, że przesadziliśmy – nadal nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że daliśmy się uwieść marketerom, którzy wykorzystali kilka technik marketingowych w celu zwiększenia sprzedaży. Zjawisko tłumaczy Patrycja Ogrodnik, Brand Manager MAM.
 
Sieci handlowe wiedzą, jak różne typy klientów reagują na serwowane im bodźce i co skłania ich do zakupów. Do perfekcji opanowały zachęcanie nas do wydawania większych ilości pieniędzy. Jedną z podstawowych technik, jest różnicowanie komunikatów kierowanych do kobiet i mężczyzn. Detaliści wiedzą, że 20% zniżki, oznacza dla kobiet, że mogą one po prostu kupić więcej w planowanym budżecie, twierdząc, że właśnie w ten sposób oszczędzają. Inaczej do promocji podchodzą mężczyźni, dla których 20% oznacza po prostu mniejszy wydatek. Różnice można mnożyć, istnieje jednak kilka technik, które są uniwersalnymi sztuczkami marketerów.
 
Jedną z takich sztuczek jest tzw. zasada „wysokiej półki”. Towary eksponowane w strefie wzroku – czyli na wysokości 120-160 centymetrów – odnotowują znacznie lepsze poziomy sprzedaży. Powierzchnie te zazwyczaj przeznaczone są  na towary atrakcyjne z punktu widzenia sprzedawcy – towary wysokomarżowe, końcówki serii czy zalegające w magazynach lub z krótką datą przydatności. Sprzedawcy często umieszczają też kluczowe dla siebie produkty w  strefie zasięgu ręki – czyli na wysokości od 80 do 120 centymetrów. Nadal jest to dobra przestrzeń na eksponowanie towarów, gdyż znajdują się one w zasięgu zarówno wzroku jak i rąk klientów, również tych młodszych. Dlatego na tych półkach warto umieszczać towary kierowane do dzieci, które robiąc zakupy wraz z rodzicami mogą samodzielnie zdejmować produkty z półki.
 
Inną techniką jest tzw. „stopa w drzwi” czyli metoda wpływania na decyzje zakupowe klientów oparta na sekwencji próśb, w której mniejsza prośba skłania do spełnienia większej. Przyświeca jej założenie dotyczące uległości oparte na stwierdzeniu, że gdy raz udaje się nakłonić daną osobę do zrealizowania małej prośby, to prawdopodobieństwo wykonania zadania o wyższym poziomie trudności i zaangażowania jest znacznie większe. Technika ta była wykorzystywana przez sprzedawców już w czasach popularności sprzedaży „door to door”, gdy domokrążcy dosłownie wkładali nogę w drzwi klientów, by doprowadzić do sprzedaży. Technika gradacji, od małej prośby do prośby o zakup, z powodzeniem stosowana jest aktualnie w punktach stacjonarnych na przykład poprzez sampling (rozdawanie próbek) czy degustacje.
 
Aby zachęcić nas do kupowania produktów, który nie znamy, sprzedawcy stosują tzw. zjawisko czystej ekspozycji, oparte jest na sile powtórek i polega na tym, że im częściej jakiś produkt jest eksponowany, tym bardziej jest lubiany. W przypadku produktów są to obiekty na tyle neutralne, że kupujący szybko przyzwyczają się do ich obecności na półce i przez to zaczynają je lubić. Muszą być jednak one eksponowane z zachowaniem przerw, by nie doprowadzić do znudzenia nabywców, co ma miejsce częściej w przypadku prostych produktów. Efekt czystej ekspozycji przynosi najlepsze rezultaty w przypadku produktów o małej rozpoznawalności.


źródło www.newsrm.tv

fot. Pixabay

 
Udostępnij:
Promocja! Wyróżniony produkt
CeraVe Nawilżający balsam dla skóry suchej i bardzo suchej 340g

CeraVe Nawilżający balsam dla skóry suchej i bardzo suchej 340g

Cerave
Original price was: 75,00 zł.Current price is: 65,00 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Elseve Magiczna Moc Olejków 10 w 1 odżywka do włosów suchych 150 ml

Elseve Magiczna Moc Olejków 10 w 1 odżywka do włosów suchych 150 ml

Loreal
Original price was: 27,00 zł.Current price is: 24,90 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Mixa Niacinamide Glow Krem Nawilżający 50 ml

Mixa Niacinamide Glow Krem Nawilżający 50 ml

Mixa
Original price was: 32,00 zł.Current price is: 29,90 zł.

Bourjois Waterproof 41 contour clubbing kredka

Bourjois
Original price was: 15,90 zł.Current price is: 13,90 zł.

CERAVE NAWILŻAJĄCY KREM DO TWARZY Z CERAMIDAMI DO CERY NORMALNEJ I ...

Cerave
Original price was: 53,00 zł.Current price is: 48,00 zł.

NUMERO ZESTAW – Szampon z owsem 1000 ml + farba NUMERO # 6.00...

Numero
Original price was: 86,00 zł.Current price is: 63,00 zł.

RIMMEL LONDON WONDER LAST ŻELOWA FARBKA DO BRWI 4,5 ML

Rimmel
Original price was: 27,00 zł.Current price is: 19,00 zł.

L’Oreal True Match podkład N6 Honey 30 ml

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.

L’Oreal True Match podkład D5-W5 Golden Sand 30 ml

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.

L’Oreal Paris True Match Foundation podkład do twarzy N5 Neut...

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Rimmel Stay Matte Powder puder prasowany 003 Peach Glow 14g

Rimmel Stay Matte Powder puder prasowany 003 Peach Glow 14g

Rimmel
Original price was: 14,50 zł.Current price is: 12,99 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
MIXA HYALUROGEL SERUM LP30ML C63

MIXA HYALUROGEL SERUM LP30ML C63

Mixa
Original price was: 41,50 zł.Current price is: 38,50 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Milk Shake Lifestyling Strong Eco Hairspray silnie utrwalający lakier do włosów farbowanych 250ml

Milk Shake Lifestyling Strong Eco Hairspray silnie utrwalający laki...

Milk Shake
Original price was: 81,00 zł.Current price is: 59,00 zł.

Beauty Mask 200ml Intensywnie nawilżająca maska do włosów Sun&...

Milk Shake
Original price was: 53,00 zł.Current price is: 48,90 zł.

KIEHLS CREME DE CORPS KURACJA NAWILŻAJĄCA DO CIAŁA 500 ML

Kiehl's
Original price was: 199,00 zł.Current price is: 179,00 zł.
0