Alessandro Michele nowym dyrektorem kreatywnym Gucci

Alessandro Michele nowym dyrektorem kreatywnym Gucci

Nowym dyrektorem kreatywnym Gucci został od lat związany z włoskim domem mody, 42-letni Alessandro Michele. ukończył Accademia di Costume e di Moda w Rzymie, pracował przy akcesoriach w domu mody Fendi (także zGiannini!), a w 2002 roku przeniósł się do Gucci. Do tej pory zajmował się akcesoriami, natomiast teraz zastąpi Fridę Giannini. Pierwsze efekty zobaczymy już niebawem – jego pierwszą kolekcją jako creative director będzie ready-to-wear na sezonjesień-zima 2015/2016 (pokaz odbędzie się 25 lutego). Wszyscy oczekują od niego czegoś spektakularnego i świeżego, a właściciele marki powtarzają w kółko, że jego talent i wiedza na temat brandu na pewno zadecyduje o sukcesie Gucci.

Marco Bizzarri, dyrektor generalny Gucci tak wypowiedział się na temat decyzji: „Po długich rozważaniach Alessandro Michele został wybrany na stanowisko dyrektora kreatywnego Gucci. Przekonała nas jego wizja marki, którą teraz będzie mógł wcielić w życie. Alessandro i ja jesteśmy w pełni przygotowani do wypełniania nowej misji, biorąc pod szczególną uwagę wszystkie potrzeby brandu. Jesteśmy podekscytowani naszymi nowymi rolami i budowaniem nowej tożsamości marki. Talent Alessandro i jego wiedza na temat firmy i zespołów projektowych pozwolą mu szybko i bezproblemowo odnaleźć się w roli dyrektora kreatywnego. Męska kolekcja Gucci na sezon jesień-zima 2015/2016 zaprezentowana 19 stycznia, która powstała dzięki współpracy grupy projektowej z zespołem produkcji, potwierdza że marka Gucci jest gotowa do przyjęcia nowego kierunku.

François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny Kering podkreśla:
W całej swojej historii, Gucci zawsze skupiało na sobie uwagę dzięki innowacyjnym i wyróżniającym się produktom oraz kolekcjom. Do tego stopnia, że stał się najbardziej znanym włoskim domem mody i jedną z najbardziej luksusowych marek na świecie. Alessandro Michele ma zarówno umiejętności i wizję by stworzyć nowy ekscytujący rozdział w historii brandu.

Udostępnij:
0