Regulamin sklepu internetowego face&look
Obowiązuje od 1 stycznia 2021 roku
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Kupujących.
SPIS TREŚCI
- Definicje
- Kontakt ze Sprzedawcą
- Wymogi techniczne
- Zakupy w Sklepie
- Płatności
- Realizacja zamówienia
- Prawo odstąpienia od umowy
- Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- Reklamacje
- Dane osobowe
- Zastrzeżenia
- Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
1. DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Przedsiębiorca-Konsument – osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą, która dokonuje zakupów w Sklepie bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści/przedmiotu transakcji zakupu wynika, że zakup ten nie posiada charakteru zawodowego tj. nie jest związany z przedmiotem wykonywanej działalności gospodarczej według danych dostępnych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy face&look prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.faceandlook.pl
Sprzedawca – FACE AND LOOK SP. Z O.O. z siedzibą pod adresem: ul. Przylesie 7 , 72-415 Międzywodzie, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego – rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Dla M.St. Warszawy W Warszawie,XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0001076340, NIP 9512361792, nr REGON 146392461, kapitał zakładowy 100.000,00 zł, kapitał wpłacony 100.000,00 zł.
2. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Przylesie 7, 72-415 Międzywodzie
- Adres e-mail: flbox@faceandlook.pl
- Telefon: 601757779
- Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): Face and Look SP. Z O.O. Magazyn: NetVest, ul. Sucha 15 , 80-531 Gdańsk.
- Adres do wysłania reklamowanego towaru: Face and Look S.A. Magazyn: NetVest, ul. Sucha 15, 80-531 Gdańsk.
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- Urządzenie z dostępem do Internetu
- Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
- 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
- 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego: Karta płatnicza, Przelew bankowy albo PayU. Lista obsługiwanych kart płatniczych: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
- Operatorem płatności jest BlueMedia S.A.
- 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Towar dostarczany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wybranych krajów Uni Europejskiej.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej
- 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument oraz Przedsiębiorca – Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Dodatkowym warunkiem odstąpienia w przypadku Przedsiębiorcy-Konsumenta jest to, aby zakup nie posiadał dla Przedsiębiorcy-Konsumenta charakteru zawodowego, tj. nie miał związku z jego przedmiotem działalności gospodarczej wg Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- W którym Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- W którym Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy konieczne jest poinformowanie Sprzedawcy, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Wraz z oświadczeniem o odstąpieniu Przedsiębiorca-Konsument składa oświadczenie, iż umowa, od której odstępuje jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, jednak zakup ten nie posiada dla niego charakteru zawodowego, ze względu na to, że zakup nie ma związku z przedmiotem wykonywanej przez niego działalności gospodarczej według danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega możliwość weryfikacji oświadczenia, o którym mowa powyżej w ust. 7 poprzez sprawdzenie przedmiotu działalności Przedsiębiorcy-Konsumenta udostępnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz ewentualną odmowę przyjęcia oświadczenia o odstąpieniu jako nieskutecznego w razie stwierdzenia, iż zakupiony towar ma charakter związany z zawodową działalnością Przedsiębiorcy-Konsumenta. W takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie skieruje do Przedsiębiorcy-Konsumenta oświadczenie o nieprzyjęciu odstąpienia od umowy wraz z uzasadnieniem. Przedsiębiorca-Konsument może w terminie 7 dni od daty otrzymania oświadczenia Sprzedawcy złożyć reklamację wraz z uzasadnieniem dotyczącym wykazania niezawodowego charakteru transakcji, na adres wskazany w 2 Regulaminu. Reklamacja zostanie rozpatrzona najpóźniej w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Termin rozpatrzenia reklamacji zostaje zachowany, jeśli zostanie ona wysłana do ostatniego dnia terminu włącznie.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi/ lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Face and Look S.A. Magazyn: ARTERIA, ul. Annopol 4a, 03-236 Warszawa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument lub lub Przedsiębiorca-Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument również ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
- 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący, z zastrzeżeniem §12 Regulaminu, ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- Żądać usunięcia wady
- Reklamacje na podstawie rękojmi składa się na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres Face and Look S.A. Magazyn: ARTERIA, ul. Annopol 4a, 03-236 Warszawa.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
- 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH BĘDĄCYCH PRZEDSIĘBIORCAMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument na warunkach określonych w Regulaminie.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
FACE AND LOOK SP. Z O.O.
- Biuro Handlowe – ul. Hanki Czaki 2/7 , 01-588 Warszawa,
adres e-mail: reklamacje@faceandlook.pl
– Ja ……………………….. niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: …………………
– Data odbioru ……………………….
– Imię i nazwisko………………………………….
-Adres ……………………………………
Podpis
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 2 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza oświadczenia, które Przedsiębiorca-Konsument powinien złożyć wraz z oświadczeniem o odstąpieniu:
OŚWIADCZENIE O NIEZAWODOWYM CHARAKTERZE ZAKUPU W SKLEPIE
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
………………………………………..
(mię i nazwisko)
………………………………………..
(nazwa firmy)
………………………………………..
(NIP)
………………………………………..
(adres oraz e-mail)
FACE AND LOOK SP. Z O.O.
- Biuro Handlowe – ul. Hanki Czaki 2/7 , 01-588 Warszawa,
adres e-mail: reklamacje@faceandlook.pl
Ja, niżej podpisany/-a niniejszym oświadczam, że:
- umowa sprzedaży następujących rzeczy…………, zamówienie nr………….., od której odstępuję jest bezpośrednio związana z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą*, oraz
- zakup ten nie posiada dla mnie charakteru zawodowego, ze względu na to, że zakup nie ma związku z przedmiotem wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej udostępnionej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej**,
- mam świadomość odpowiedzialności prawnej i prawnych konsekwencji w razie podania w niniejszym oświadczeniu nieprawdziwych informacji.
……………………………….
Data
……………………………….
Podpis
(jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
* Zakup związany z działalnością gospodarczą to np. zakup na fakturę na prowadzoną działalność.
** Zakup nie mający charakteru zawodowego to zakup niezwiązany z przedmiotem działalności gospodarczej (PKD) ujawnionym w CEiDG.