Face&Look > ZDROWIE > Biedronka, Fundacja DKMS Polska oraz projektanci Paprocki&Brzozowski ponownie na rzecz dawstwa szpiku

Biedronka, Fundacja DKMS Polska oraz projektanci Paprocki&Brzozowski ponownie na rzecz dawstwa szpiku

Sieć sklepów Biedronka, projektanci Paprocki&Brzozowski oraz Fundacja DKMS Polska po raz kolejny połączyli siły, aby promować dawstwo szpiku kostnego. Szerzeniu idei służą zaprojektowane specjalnie na tę okazję koce i poduszki, które od 20 lipca br. dostępne będą wyłącznie w sklepach Biedronka.

Partnerzy tego szczytnego przedsięwzięcia chcą zwrócić uwagę na to, że rak krwi jest jedną z najczęstszych i najgroźniejszych chorób dziecięcych. W wielu przypadkach najskuteczniejszym lekarstwem jest przeszczep szpiku kostnego. Jednak pomimo ponad 25 milionów dawców zarejestrowanych w światowych bazach w 2015 roku, prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego genetycznie wynosi 1:20 000*.

Jednym z elementów kampanii promującej ideę dawstwa są koce oraz poduszki z nadrukami znaków zodiaku zaprojektowanymi przez duet Paprocki&Brzozowski. Nadruki obrazują wyobrażenia i styl rysowania dzieci. Każdy koc i poduszka opatrzone są banderolą zawierającą informację o stronie internetowej, na której można się rejestrować, aby zostać dawcą krwiotwórczych komórek macierzystych (krwi lub szpiku).

Zaangażowanie się w inicjatywy wspierające działania na rzecz promocji zdrowia i pomocy potrzebującym oraz budujące świadomość społeczeństwa w tym zakresie na stałe wpisało się w politykę naszej firmy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. - Dzięki możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców – naszych klientów, staramy się przybliżyć ideę bycia genetycznym bliźniakiem i niesienia tym samym pomocy chorym na raka krwi.

Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców krwiotwórczych komórek macierzystych prowadzonej przez Fundację DKMS Polska.

Pragniemy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, że z rakiem krwi można nie tylko walczyć, ale i wygrać – mówi Dorota Wójtowicz-Wielgopolan z Fundacji DKMS Polska. - Doskonałym tego przykładem jest dziewięcioletni Piotruś, u którego wykryto białaczkę, gdy miał tylko 3 latka. Po roku leczenia lekarze zdecydowali, że jedynym skutecznym lekarstwem dla niego może być przeszczep szpiku, którego dawcą został jego bliźniak genetyczny –  były pracownik Biedronki. To dzięki niemu chłopiec dostał szansę na powrót do zdrowia i normalne życie.

Obaj spotkali się po raz pierwszy 24 czerwca br. podczas konferencji prasowej organizowanej przez sieć sklepów Biedronka oraz Fundację DKMS Polska. Udział w niej wzięli także projektanci: Mariusz Brzozowski i Marcin Paprocki. Od 2012 roku są oni zarejestrowani w bazie DKMS Polska i aktywnie promują ideę dawstwa.

Dzięki rejestracji w bazie DKMS Polska mamy możliwość dania drugiej osobie czegoś najważniejszego – zdrowia, a nawet życia – mówi Mariusz Brzozowski.

Zaprojektowaliśmy wzory na kocach i poduszkach, ponieważ wierzymy, że dzięki tym produktom i informacjom zawartym na ich etykietach, jak najwięcej osób zarejestruje się w bazie Fundacji  – dodaje Marcin Paprocki.

To nie pierwsza wspólna inicjatywa Jeronimo Martins Polska i duetu Paprocki&Brzozowski. W 2014 roku do sprzedaży trafiły polecane przez projektantów koce walentynkowe. Każdy z nich również był opatrzony banderolą zawierającą informację o bazie dawców Fundacji DKMS Polska. W ubiegłym roku sprzedano 38 tys. sztuk koców.

Tym razem koce i poduszki zaprojektowane przez znanych projektantów specjalnie na potrzeby wspólnej akcji z Fundacją DKMS i siecią Biedronka będą dostępn sprzedaży od 20 lipca - koce w cenie 39,99 zł, a poduszki w cenie 19,99 zł.

Dodaj komentarz

Komentarze

sisi13

Bardzo lubię takie łączone akcje. Jak ludzie się ze sobą dogadują to naprawdę wiele dobra może z tego wyniknąć. Dla wszystkich.

Dorota Niewiadomska

Bardzo szczytny cel.Projekty są urocze i na pewno będą się cieszyć dużym zainteresowaniem.Fajnie,że od słów do słów można przejść do czynów.Pięknie Smile

weronkaa84

Wspaniała akcja i szczytny cel. Z chęcią rozejrzę się za tymi produktami w biedronce Smile

Agaagaja

Cel jak najbardziej szczytny, duże brawa dla akcji.

Nataliiia1

Piękna akcja, a cel ogromny Smile Na pewno zakupię kocyk i poduchę, a może dwie Smile

sweetmedi25

Piękna akcja! Poduszki i koce urocze, aż zapragnęłam je mieć:)

hanover

Bardzo fajnie że są takie akcje Smile poduszeczki są fajowe Smile świetnie że komuś to pomoże

olap93

Super!

kylaina

Wow, super akcja! Któraś poduszka pewnie wpadnie do mojego koszyka Smile

bozenkaxxj

Ciekawa akcja a co najważniejsze przyświeca jej szczytny cel.Myślę, ze produkty rozejda się ja ciepłe bułeczki.

requiem29

Ojej szkoda, że dopiero od 20 lipca , bo kupiłabym na prezent urodzinowy dla chrześnicy a w takim wypadku dostanie bez okazji Biggrin podoba mi się poduszka z chyba to jest nurek i ze skorpionem.

kasiaa

Pobuszuję w Biedronce za taką poduchą;)

dreams1

Jaka cudowna akcja, szacun!

Patula

Uważam że to szczytny cel i dobrze że sa takie

aga0495

Super akcja Smile

wampa

dobrze że pomagają