Czy alkohol ma płeć?

Czy alkohol ma płeć?

Badania TNS Global z 2012 roku pokazują, że w Polsce alkohol spożywa 80 proc. kobiet, co w porównaniu z 89 proc. pijących mężczyzn nie stanowi dużej różnicy.  W połączeniu jednak z informacją, że to kobiety podejmują 88 proc. decyzji dotyczących codziennych zakupów (Polki same o sobie, 2012) producenci alkoholi bardziej niż do mężczyzn powinni wychodzić do  Pomimo tego zapytani eksperci w większości nie uważają by rynek potrzebował nowych produktów w postaci alkoholi skierowanych wyłącznie dla kobiet.

Opinie ekspertów są podzielone

Twórca polskiej szkoły szkła prof. Zbigniew Horbowy, uważa, że współcześnie nie można dzielić alkoholu na damski i męski. – Kiedyś za typowo damski alkohol uważano likier, dziś kobiety piją to samo co mężczyźni – dodaje profesor. Ponadto twierdzi, że kieliszek i butelka powinny spełniać wyłącznie funkcję użytkową, powinny być tak stworzone, by piło i nalewało się z nich wygodnie. Prof. Horbowy przywołuje konwencję anglosaską, która wymienia określone rodzaje kieliszków, służących do picia konkretnych trunków. – Piją z nich i kobiety i mężczyźni, tutaj nie ma rozróżnienia -podkreśla. Zgodnie z tą teorią można przyjąć, że nie ma potrzeby tworzenia zupełnie odrębnej wizualnie i smakowo oferty, skoro męskie i damskie gusta mieszają się. To zdanie podziela również Dyrektor rynku B2B M&P Wina i Alkohole Świata Małgorzata Masiak – Nie można mówić o takim podziale jak alkohol tylko męski i damski. Kobiecy gust jest bardzo szeroki, od mocniejszych alkoholi po słodkie likiery. Mamy także do czynienia z grupą alkoholi uniwersalnych, preferowanych przez obie płcie. Należą do nich wina, koniaki i whisky. Również wśród preferencji klientów rozróżnienie na alkohole dla mężczyzn i kobiet nie jest już tak wyraźne jak kiedyś – podkreśla Małgorzata Masiak. Tego samego zdania jest Dariusz Jarmiński, prezes Pro-Log S.A, pierwszego w Polsce otwartego składu podatkowego oraz specjalista w branży alkoholi, – takie podziały nie mają uzasadnienia. Producenci zwiększają wprawdzie ofertę alkoholi smakowych, ale nie z powodu dostosowywania ich do kobiet, a raczej aby rozszerzyć swoją niszę na sklepowej półce, co jest elementem walki między konkurentami  – dodaje Jarmiński.

Zupełnie inne zdanie ma projektantka i właścicielka marki studiokreska.com Anita Szymańska, uważa, że jest szansa by oferta alkoholowa dla kobiet rozwijała się. – Już teraz na rynku jest mnóstwo win skierowanych głównie do kobiet. Etykiety kobiecych alkoholi są bardziej finezyjne, odwołują się do emocji, męskie zaś są bardziej „twarde” i z charakterem. Produkty można dostosowywać nie tylko dla konkretnej płci, ale także ze względu na wiek – dodaje. Dobrym przykładem  typowo damskiego produktu w zamyśle producentów jest wino Fanaberi o eleganckim kształcie, Cognac Frapin, który wyprodukował linię koniaków w nietypowych butelkach – w kształcie serca i księżyca oraz Remy Martin Louis z brylantowym korkiem. Również Królowa Angielska wybiera słabszy alkohol, jej ulubiony gin z tonickiem ma zawartość alkoholu porównywalną z winem. W sprzedaży są już także smuklejsze i lżejsze kufle do piwa, z których jednak piją i mężczyźni i kobiety.

Podział na płcie alkoholi był znacznie bardziej widoczny kiedyś,  teraz mimo iż zauważalne jest dostosowywanie trunków do potrzeb kobiet, sam podział pozostaje tylko umowny. Faktycznie gusta obu płci się przenikają. Kobiety coraz chętniej pijają to co tradycyjnie pili mężczyźni.

Udostępnij:
Promocja! Wyróżniony produkt
CeraVe Nawilżający balsam dla skóry suchej i bardzo suchej 340g

CeraVe Nawilżający balsam dla skóry suchej i bardzo suchej 340g

Cerave
Original price was: 75,00 zł.Current price is: 65,00 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Elseve Magiczna Moc Olejków 10 w 1 odżywka do włosów suchych 150 ml

Elseve Magiczna Moc Olejków 10 w 1 odżywka do włosów suchych 150 ml

Loreal
Original price was: 27,00 zł.Current price is: 24,90 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Mixa Niacinamide Glow Krem Nawilżający 50 ml

Mixa Niacinamide Glow Krem Nawilżający 50 ml

Mixa
Original price was: 32,00 zł.Current price is: 29,90 zł.

Bourjois Waterproof 41 contour clubbing kredka

Bourjois
Original price was: 15,90 zł.Current price is: 13,90 zł.

CERAVE NAWILŻAJĄCY KREM DO TWARZY Z CERAMIDAMI DO CERY NORMALNEJ I ...

Cerave
Original price was: 53,00 zł.Current price is: 48,00 zł.

NUMERO ZESTAW – Szampon z owsem 1000 ml + farba NUMERO # 6.00...

Numero
Original price was: 86,00 zł.Current price is: 63,00 zł.

RIMMEL LONDON WONDER LAST ŻELOWA FARBKA DO BRWI 4,5 ML

Rimmel
Original price was: 27,00 zł.Current price is: 19,00 zł.

L’Oreal True Match podkład N6 Honey 30 ml

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.

L’Oreal True Match podkład D5-W5 Golden Sand 30 ml

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.

L’Oreal Paris True Match Foundation podkład do twarzy N5 Neut...

Loreal
Original price was: 55,00 zł.Current price is: 44,00 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Rimmel Stay Matte Powder puder prasowany 003 Peach Glow 14g

Rimmel Stay Matte Powder puder prasowany 003 Peach Glow 14g

Rimmel
Original price was: 14,50 zł.Current price is: 12,99 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
Milk Shake Lifestyling Strong Eco Hairspray silnie utrwalający lakier do włosów farbowanych 250ml

Milk Shake Lifestyling Strong Eco Hairspray silnie utrwalający laki...

Milk Shake
Original price was: 81,00 zł.Current price is: 59,00 zł.

Beauty Mask 200ml Intensywnie nawilżająca maska do włosów Sun&...

Milk Shake
Original price was: 53,00 zł.Current price is: 48,90 zł.
Promocja! Wyróżniony produkt
MIXA HYALUROGEL SERUM LP30ML C63

MIXA HYALUROGEL SERUM LP30ML C63

Mixa
Original price was: 41,50 zł.Current price is: 38,50 zł.
0