Balvin mówi „Współpracujemy już od kilku lat. Chemia między nami jest świetna. Mamy coś więcej niż partnerstwo biznesowe, jest to przyjaźń – praca z Nicolai i GUESS to jak praca z rodziną. Ta najnowsza współpraca dotyczy pokoju i miłości – tego właśnie teraz potrzebujemy”.
Kolekcja GUESS Originals x J Balvin Amor, wpisując się w uniwersalne przesłanie „amor y paz”, czyli „pokoju i miłości”, to odrodzenie szczęścia i pozytywnego myślenia. Nicolai Marciano, Director of Brand Partnerships GUESS Originals, podkreśla: „Nasza współpraca z Jose zapewnia fanom dokładniejsze poznanie wartości, na których mu zależy, jednocześnie honoruje dziedzictwo GUESS. Kolekcja charakteryzuje się uniwersalnym językiem projektowania zakorzenionym w jasnych kolorach, pokoju i miłości – zwłaszcza tej, dotyczącej samego siebie”.
Colin Tilley, director of the campaign video, mówi: „Współpraca z GUESS była marzeniem, współpraca z Jose jest zawsze czymś wyjątkowym, a połączenie ich obu w tej epickiej kampanii jest czymś, o czym warto pisać książki!”.
Kolekcja oferuje mieszankę żywych i pastelowych kolorów w różnych odcieniach. W całej kolekcji widoczne są wyraziste grafiki, takie jak wirujące paski, serca i koniczyny, które dodają kolekcji nieco zwariowanego charakteru. Kolekcja męska jest wierna DNA marki, zawiera nowe spojrzenie na spodnie cargo GUESS Originals o luźnym kroju, wykonane z tkaniny diagonalnej, a także koszule kempingowe z ekologicznego sztucznego jedwabiu, które łączą się z dopasowanymi kąpielówkami. Podstawowe elementy, takie jak dżinsowa kurtka trucker i spodnie carpenter, zostały wzbogacone żywymi grafikami, które nawiązują do ogólnego motywu kapsuły. Kolekcja dla kobiet oferuje szeroki wybór łatwych do noszenia koszul z grafiką, strojów kąpielowych i topów oraz różnych pasujących kompletów. Letnie ubrania, takie jak szydełkowe topy i sukienki, oraz dodatki w jasnych kolorach dopełniają linię i wpisują się w wyluzowany, energiczny styl życia zarówno GUESS Originals, jak i J Balvina.
Kolekcja podkreśla znaczenie zdrowia psychicznego i obejmuje różnorodne ubrania dla mężczyzn i kobiet, a także wybrane modele dla dzieci. Kolekcja składa się z 47 produktów w cenie od 120 zł za skarpetki do 865 zł za kultową kurtkę.