Face&Look > MODA > PORADY > DIETA > Zrób latem coś dla siebie, najlepiej... smoothies!

Zrób latem coś dla siebie, najlepiej... smoothies!

Koktajle z samych owoców mogą być prawdziwą bombą cukrową, dlatego wybierając składniki decydujmy się na te z mniejszą zawartością cukrów prostych, jak awokado, limonki, cytryny, truskawki i maliny. Banany, kiwi, jabłka, jagody, mandarynki i pomarańcze stosujmy z umiarem – świetnie sprawdzają się jako baza owocowa do koktajli z warzywami. Warto również pamiętać, że w skórce owoców zawarty jest błonnik pokarmowy, dlatego zamiast obierać gruszki czy jabłka, wrzućmy je do blendera nieobrane. 

W zieleni ukryte zdrowie

Zielone koktajle zawierają mało kalorii, za to stanowią bogate źródło błonnika, cennych witamin i niezbędnych dla naszego organizmu pierwiastków. Chcesz oczyścić organizm i usunąć nadmiar wody z organizmu? Wykorzystaj naturalne właściwości pietruszki. Czujesz przemęczenie, nadmierny stres, brak energii? Sięgnij po warzywa zawierające mangan, takie jak jarmuż lub szpinak. Ten drugi, choć niepozorny z wyglądu, jest cennym źródłem witamin A, C, E, K, B, ponadto zawiera jod, żelazo i kwas foliowy. Jarmuż z kolei to mocna dawka przeciwutleniaczy oraz witamin A, K i C.  
 

„Less is more”

O ile przygotowując koktajle warto zadbać o ich różnorodność, o tyle miksując każdy z nich lepiej ograniczyć się jedynie do kilku składników. Mniejsza liczba zmieszanych razem owoców i warzyw to łatwiejsze zadanie dla naszego żołądka, dlatego składniki pojedynczego smoothie wybierajmy z umiarem. Ponadto mieszanka zbyt dużej liczby warzyw i owoców spowoduje, że niektóre smaki będą wyraźnie dominować nad innymi.
 

Nie odkładaj na później, co możesz wypić teraz

Z czasem „uroda” koktajlu przemija… Wystawione na działanie wysokiej temperatury i powietrza smoothies tracą swoje właściwości, a zawarte w nich witaminy ulegają zniszczeniu. Aby nie dopuścić do szybkiego utlenienia, warto dodać do mieszanki kostki lodu, które obniżą temperaturę napoju. Wykorzystajmy do tego blender z funkcją kruszenia lodu, taki jak np. HAIER HBL-2120, z 5 ustawieniami prędkości i dostępną opcją miksowania pulsacyjnego. Dzięki tej funkcji mamy pewność, że nawet po dodaniu kostek lodu wszystkie składniki koktajlu szybko zamienią się w gładką, płynną masę gotową do wypicia. 
 
Smoothies, jak każdą przyjemnością trzeba się delektować, nie tylko ze względu na smak. Pijmy je małymi łykami, by dać szansę działania enzymom trawiennym zawartym w naszej ślinie. Jeżeli część przygotowanego koktajlu chcemy zostawić na później – przechowujmy go w lodówce, w szczelnie zamkniętym, szklanym naczyniu. Do tego celu możemy wykorzystać np. szklany kielich blendera Haier HBL-2120. Jego dodatkową zaletą jest odporność na działania substancji organicznych zawartych w miksowanych składnikach oraz łatwość czyszczenia - można go myć w zmywarce razem z innymi elementami zestawu. 
 
Monotonia potrafi zabić całą przyjemność z jedzenia, dlatego przygotowując smoothies nie bójmy się eksperymentowania. Dzięki częstej zmianie kompozycji składników zwiększamy szanse na dostarczenie organizmowi potrzebnych witamin i mikroelementów. Bawmy się smakami, aromatami i kolorami. 
Pijmy na zdrowie!

Fot. materiały prasowe marki Haier

 

Dodaj komentarz

Komentarze

eliska

Uwielbiam i często robię

sisi13

Pijmy na zdrowie Smile

mario774

fajny blender

JULA7

pychota...*good*

Marylka771

Lubię to Smile