Po pierwsze joga

 
Mamy dla Was rozpisane krok po kroku 3 ćwiczenia jogowe idealne dla biegaczek, rozgrzewające, na przeziębienie i wiele innych zimowych perypetii. 
 
 
skręt w Upavisasanie
skręt w przysiadzie
 
Ustawienie: rozstaw stopy na szerokość 20-30 cm, trzymując palce skierowane na zewnątrz, zegnij kolana i kucnij jak najbliżej podłogi. Lewą rękę przełóż pod lewą golenią, skręć lewe ramię do wewnątrz, zegnij łokieć, ułóż dłoń na plecach, a prawą ręką chwyć z tyłu. Skręć tułów w prawo, z wydechem pogłębiaj skręt. Wykonaj asanę na obie strony.
 
Trudności: jeśli pięty pozostają ponad podłogą, podeprzyj je kocem. Nie wykonuj tej pozycji w czasie menstruacji oraz ciąży.
 
Korzyści: pozycja uelastycznia biodra i obszar barków, rozciąga dół pleców i pogłębia zgięcie grzbietowe stóp.
 
 
Dhanurasana
łuk
 
Ustawienie: połóż się na brzuchu, zegnij oba kolana i przyciągnij pięty do pośladków. Wyciągnij ręce do tyłu i chwyć, najlepiej jednocześnie, za zewnętrzne kostki stóp. Podwiń kość ogonową, dociśnij kość łonową do podłogi i z mocnego nacisku nogami na dłonie, podnieś tułów ponad podłogę. Pociągnij ramiona w tył, a klatkę piersiową wypychaj do przodu i w górę. Utrzymuj kolana przy podłodze, rozstawione na szerokość bioder.
Trudności: jeśli czujesz napięcie w odcinku lędźwiowym, zwróć większą uwagę na pracę podwijania kości ogonowej. Pamiętaj, że przed wygięciem należy podwinąć kość ogonową. Jeśli potrzebujesz − podłóż koc pod biodra. Nie wykonuj tej pozycji w czasie menstruacji oraz ciąży.
 
Korzyści: uelastycznia kręgosłup w odcinkach piersiowym i lędźwiowym. Zwiększa zakres ruchu obręczy barkowej i ramion oraz obręczy biodrowej, rozciągając przody ud. Tonizuje narządy jamy brzusznej i nerki. Dodaje energii, rozciąga przednią część ud.
 
 
Ubhaja Padangusthasana
chwyt za dwa paluchy u stóp
 
Ustawienie: usiądź w Dandasanie (s. 37). Zegnij kolana, chwyć za duże paluchy stóp. Oderwij stopy od podłogi, podciągnij dół pleców i utrzymuj równowagę. Następnie prostuj nogi, najpierw mogą być delikatnie rozszerzone, co ułatwi pracę dołu pleców. W pełnej pozycji połącz proste nogi, trzymaj proste plecy, ramiona cofaj do barków, a barki opuszczaj.
 
Trudności: jeśli masz trudności z chwytem za paluchy, użyj paska. Pozycja niewskazana w ciąży.
 
Korzyści: uelastycznia i wzmacnia nogi i plecy. Dzięki pełnemu zgięciu w biodrach, organy wewnętrzne jamy brzusznej są masowane, a mięśnie brzucha aktywizują się. Zwiększa stabilność i wspomaga koncentrację.
 
Spodobało się Wam? Chcecie więcej? Polecamy książkę. 
 
 
Autor: 
Po pierwsze joga Paulina Holtz Ewelina Godlewska

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Komentarze

Dorota Niewiadomska

Fantastyczna sprawa.Niektóre pozycje przypominają mi typową rozgrzewkę przed biegiem,ale wiem że nie mają wiele z tym wspólnego Wink Nie wiem też czy byłabym w stanie wprowadzić jogę na co dzień Smile Chyba do tego się nie nadaję Smile 

eliska

O Jodze tylko słyszłam i czytałam nie dla mnie ta gimnastyka chociaż nieraz mnie pociągało aby spróbować ale nie jestem tak giętka

bozenkaxxj

Świetne ćwiczenia, nigdy nie próbowałam jogi ale podoba mi się łuk Smile

mcjazz

Ja również nie jestem az tak dobrze rozciągnięta, dlatego boję się, że nie dam rady poprawnie tego wykonać. Na pewno będę próbowała, ale czy wpiszę to w grafik na stałe, tego nie mogę obiecać Smile

hanover

ja bym się bała ćwiczyć w domu, te ćwiczenia tylko tak łatwo wyglądają, kiedyś próowałam robić w domu ... łatwo się naciągnąć 

weronkaa84

Joga raczej nie dla mnie. Trochę za mało dynamiczne są te ćwiczenia Smile

Pasi

Chodziłam na zajęcia z jogi i było fantastycznie, ale nie wyobrażam sobie robić tego w domowym zaciszu bez instruktora, który na bieząco koryguje błędy i dba o bezpieczeństwo. 

anecia

Nigdy nie ćwiczyłam jogi i niewiem czy podołałabym jej.Joga chyba jest dla cierpliwych ja wolę bardziej dynamiczne ćwiczenia.

sisi13

Jeden z moich trenerów po intensywnym wysiłku serwował mi 20 minut jogi jako wyciszające i rozciagające ćwiczenia. I świetnie się sprawdzały.

Beatris20

A mi nasunęły się takie pytania- dlaczego dwóch pozycji nie można wykonywać podczas menstruacji? I jak się podwija kość ogonową ???Poza tym pozycję bardzo ciekawe i na pewno będę z nich korzystać.

wampa

 nie przepadam za jogą

Nataliiia1

Kiedys zastanawiałam się nad Jogą, ale po zagłębieniu się w temat - nie jest dla mnie.

Masza

Kiedyś,kiedyć chciałam się wybrac,ale jakoś nie mogę się do jogi przekonać.Zdecydowanie wolę bardziej dynamiczne ćwiczenia.

S-wa

nie dla mnie 

produkty partnerów